گوناگون

ورود به صنعت دامی در اردبیل نیازمند رعایت استانداردها است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در نشست مشترک با کارکنان دامپزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر استان از وضعیت تولید سنتی به سمت صنعتی گام بر می دارد و دستیابی بهینه به این مهم باید با توجه به استانداردها باشد.

وی معتقد است در حوزه دامی رعایت استانداردها به ویژه در بخش صادرات و تجارت خارجی اهمیت ویژه دارد و در حال حاضر از موضوعات قابل توجه در حوزه تجارت خارجی است.

استاندار اردبیل با یادآوری این مهم که تجارت خارجی به عنوان محور توسعه استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: توجه به این موضوع ضرورت ویژه دارد.

خدابخش در ادامه صحبت های خود خواستار رعایت استانداردهای بهداشتی در کشتارگاه ها شد و افزود: گزارشی از غیر بهداشتی بودن یکی از کشتارگاه ها و استفاده از شوک برای کشتار طرح شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت کشتارگاه قول مساعد بهسازی تجهیزات خود را داده است، اضافه کرد: انتظار می رود مولفه های بهداشتی در حوزه دامی استان به شکل بهینه رعایت شود.

وی موضوع کشتار غیر مجاز در روستای آراللو را نیز قابل پیگیری خواند و بیان داشت: کنترل کشتار غیر مجاز وظیفه نهادهای دولتی است و باید جدی گرفته شود.

رئیس شورای اداری استان در عین حال با تاکید به تخصیص 100 درصد اعتبار دستگاه ها قول مساعد تخصیص اعتبار کامل دامپزشکی استان در مهر ماه امسال جهت پیشبرد برنامه ها را ارائه کرد.

استاندار اردبیل در خصوص درخواست نظام دامپزشکی جهت تخصیص ساختمان ادامه داد: با توجه به تخصیص ساختمان های دولتی به بخش دولتی نظام پزشکی باید تدبیر دیگری در این خصوص داشته باشد.

خدابخش خواستار طرح معضلات حوزه دامپزشکی از رسانه ها شد و افزود: این موضوعات باید به صورت شفاف طرح شود تا خود مردم به رعایت استانداردهای بهداشتی حساس شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا