گوناگون

فقط 15 درصد اعتبارات تملک دارایی کشور مربوط به استانها است

81207444 5771490

به گزارش ایرنا، علی پورداوود روز پنجشنبه درجلسه بررسی اعتبارات پروژه های عمرانی دشتستان افزود: به دلیل محدودیت اعتبارات استانی برای جذب بیشتر اعتبارات ملی و تکمیل پروژه ها، شناسایی ظرفیت های قانون بودجه سال93 دردستور جدی کار قرار ما گرفت.

وی اضافه کرد: ماده ها و تبصره های قانونی در حوزه های مختلف که دستگاه های اجرایی می توانند از آنها برای گرفتن اعتبار ملی استفاده کنند، احصا و استخراج شده و در اختیار آنها قرار گرفته است و مدیران دستگاه ها تلاش کنند سهم خود را اعتبارات ملی اخذ کنند.

پورداوود گفت: طبق بررسی های کارشناسان دستگاه های اجرایی و مدیریت برنامه ریزی استان بوشهر اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های عمرانی در سال جاری 9هزارو360میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که اعتبارات ابلاغی استانی و نفت و گاز به استان بوشهر در سال جاری چهارهزار و 80 میلیارد ریال است این اعتبار تنها 42درصد میزان لازم برای تکمیل پروژه ها عمرانی نیمه تمام است.

پورداوود با بیان این که درسال های 91 و 92 به ترتیب 32و 42درصد اعتبارات ابلاغی به استان بوشهر تخصیص یافته تصریح کرد: همین امرسبب شده تا مشکلاتی برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در این استان ایجاد شود.

معاون دفتر بودجه و برنامه ریزی استانداری بوشهر اضافه کرد: به همین دلیل همه پروژه های دستگاه های اجرایی نیمه تمام و یا مطالباتی است و اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت بدهی پیمانکاران هزینه خواهد شد.

وی اظهارکرد: دستگاه های اجرایی باید همه تلاش خود را با رایزنی با استان، مرکز کشور پیگیری مداوم داشته باشند تا سهم استان را از اعتبارات ملی بگیرند و اعتبارات خوبی را به پروژه ها تزریق کنند.

پورداوود بیان کرد:آغاز پروژه جدید بر حسب ضرورت پذیرفته می شود و تنها 10درصد اعتبارات آنهم در زمینه های آب و برق به طرح های احداثی تعلق خواهد گرفت. ک/2

7213/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا