گوناگون

توجه به نظام مراقبت و شناسایی گروههای پر خطر

81153100 5675903

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن مقدمی در آئین تقدیر از دست اندرکاران بهداشت حرفه ای استان فارس افزود: امسال ایمنی کار و استفاده از مواد شیمیایی با جدیت پیگیری می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی و فهرست گذاری مواد شیمیایی را از جمله برنامه های مهم این دانشگاه در سال جدید عنوان کرد.

مقدمی با اشاره به انتخاب شعار ایمنی و بهداشت در کار با مواد شیمیایی برای سال جدید در حیطه بهداشت حرفه ای، گفت: امروزه مواد شیمیایی در زندگی بشر کاربرد بسیاری یافته و بر همین اساس، مخاطرات ناشی از این مواد نیز افزایش یافته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با توجه به همین اهمیت، کار شناسایی و لیبل گذاری مواد شیمیایی مورد کاربرد در استان فارس را آغاز کرده که امیدواریم در سال جدید با جدیت بیشتری پیگیری شده و به اتمام برسد.

عضو کانون انجمن ایمنی نیز در این برنامه یکی از معیارهای کار شایسته در بهداشت حرفه ای را تامین شرایط ایمنی و سلامت برای کارگران در محیط کار دانست و گفت: فعالان بهداشت حرفه ای همواره در کنار کارگران کشور، زمینه خدمت نیروهای کار سالم و تولید سالم را فراهم نموده اند.

ابوالفضل اشرف منصوری هم چنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش کشوری بهداشت حرفه ای در شیراز، پیرامون محورهای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، راهکارهای تحقق شعار امسال، ارتقای گستره عملکرد و ارائه طرح های پژوهشی، در آینده خبر داد.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس، دیگر سخنران این برنامه بود که با اشاره به نزدیک بودن اهداف کاری کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسان کار، بیان داشت: برای دست یابی به اهداف، باید با شناخت جایگاه کنونی، به هدف گذاری پرداخته و رسالت های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت کار، تعاون و رفاه را در این زمینه مورد ارزیابی قرار داد.

سهراب مختاری تاکید کرد: افزایش همکاری های این دو سازمان موجب شناخت هرچه بیشتر نقاط مخاطره آمیز، آموزش به افراد فاقد ایمنی مهارت و پوشش کارگاه های زیر 25نفر تحت نظارت کمیته های حفاظت فنی، همچنین نجات بیشتر جان انسان ها می شود.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز در جمع دست اندرکاران بهداشت حرفه ای استان، پوشیدن لباس بهداشت حرفه ای را مقدس دانست و ابراز داشت: این حرفه، موجب حفاظت از جان انسان ها می شود که وظیفه ای الهی است.

روح اله خوشبخت با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی، سالانه 68تا 157میلیون نفر در دنیا به بیماری های شغلی مبتلا می شوند که 30 تا 40درصد موارد، بیماری های مزمن هستند، این آمار را تکان دهنده برشمرد.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا