گوناگون

توجه شهروندان در خرید کالاهای دارای نشان استاندارد

2386008 892به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منصور جلایر با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: شهروندان در طول ماه مبارک رمضان، استانداردهای لازم در تهیه کالا و خدمات را به ویژه در زمینه تهیه محصولات غذایی، بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به انجام آزمایش‌ها و بازرسی‌های متعدد کارشناسان اداره کل استاندارد استان برای صدور نشان استاندارد برای کالاها و مواد غذایی مختلف، از شهروندان خواست تا از تهیه و استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی شده بدون نشان استاندارد خودداری کنند.

جلایر همچین ضمن تأکید بر لزوم توجه به درج تاریخ تولید و انقضا روی این محصولات، به استاندارد اجباری در زمینه عرضه شیرینی‌جات اشاره کرد و افزود: لازم است شیرینی‌جات و به ویژه زولبیا و بامیه در جعبه‌های مقوایی با روکش‌های نایلونی مخصوص و دارای نشان استاندارد عرضه شوند.

وی همچنین با هشدار جدی از بکارگیری ظروف یکبار مصرف فاقد استاندارد در مورد مواد غذایی داغ، گفت: شهروندان لازم است به هنگام خرید و جابجایی مواد غذایی داغ نظیر آش، سوپ، حلیم و …، از استاندارد بودن ظروف مربوطه اطمینان لازم را کسب کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی همچنین با اشاره به نکته‌ای در مورد نگهداری و پخت و پز مواد غذایی، بر لزوم بکارگیری وسایل سرمایشی و آشپزی سالم و دارای نشان استاندارد تأکید و تصریح کرد: در این زمینه نباید از وسایل دست‌ساز و بدون نام و نشان معتبر استفاده شود.

وی در کنار این عوامل بر لزوم توجه به برخی نشانه‌های ظاهری سلامت محصولات، از قبیل باز نبودن آنها و عدم وجود نشانه‌هایی نظیر بادکردگی محصول و دیگر عوامل و نشانه‌هایی که حاکی از فساد مواد غذایی است، تأکید کرد.

جلایر همچنین از عموم شهروندان استان خواست تا در صورت مشاهده عرضه هر گونه کالای غیر استاندارد، ناسالم و بی‌کیفیت، موارد مربوطه را از طریق شماره تلفن‌ 1517 و  یا 2780941 الی 4، به مسئولان اداره کل استاندارد استان گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدامات لازم صورت گیرد.

جلایر رعایت نکات فوق را ضامن سلامت فردی افراد در طول ماه مبارک رمضان، در مصرف مواد غذایی خریداری شده بیان کرد و افزود: هر گونه سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند تبعات مختلفی بر سلامت افراد داشته باشد.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا