گوناگون

تورم تا پایان امسال 25 درصد خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ارایه گزارشی از وضعیت بانکی کشور اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته انتظار داریم تا پایان سال جاری تورم کشور به 25 درصد برسد که این تورم در حال حاضر 35 درصد است.

وی عنوان کرد: برای آن که بتوانیم تورم 25 درصدی را محقق کنیم باید حجم نقدینگی کشور را کنترل کنیم و از این رو ناچاریم ارایه تسهیلات بانکی بهینه و هدفمند باشد.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: اولویت اول ما در این دوره تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور از اولویت‌های بعدی بانک مرکزی است و بنا شده تا پایان سال 93 پروژه جدیدی تعریف نشود.

نمی‌خواهیم بانک مرکزی وارد فضاهای سیاسی شود

وی با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی رعایت منطق‌های اقتصادی است، افزود: نمی‌خواهیم بانک مرکزی وارد فضاهای سیاسی شود که البته در گذشته این روال وجود داشته اما به عنوان نمونه بانک مرکزی تا زمانی که قسط اولی که قرار شد بعد از توافقنامه ژنو به ایران داده شد به حساب بانک مرکزی واریز نشد چیزی اعلام نکردیم و بعد از واریز شدن آن مبلغ موضوع را رسانه‌ای کردیم.

سیف ادامه داد: بانک های کوچکی در حال حاضر در کشور مشغول فعالیت هستند که در آینده نزدیک برای ادغام آنها سیاست های تشویقی در نظر خواهیم گرفت تا با ادغام یکدیگر بتوانند فعالیت های منسجم تری داشته باشند و از این طریق پراکندگی نامتوازن شرایط بانکی در سراسر کشور رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا