گوناگون

توسعه ظرفیت موجود شهرستان محلات به صورت مصوبه روی کاغذ مانده است

81228149 5807334

حجت الاسلام ˈعلیرضا سلیمیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با انتقاد ازعملیاتی نشدن طرح ها و مصوبات هیات دولت در شهرستان های صنعتی محلات و دلیجان گفت: مردم و بخصوص جوانان در این دو شهرستان با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند که متاسفانه تمامی راه کار ها برای رفع موانع و مشکلات در قالب طرح ها و مصوبات روی کاغذ مانده واجرایی نشده است .

وی اظهار داشت: همچنین به علت عدم وجود سرمایه در گردش در بخش صنعت، دلیجان که قطب صنعتی سوم استان مرکزی محسوب می شود این منطقه اقتصادی کشور با رکود شدیدی مواجه شده است.

وی در بیان برخی از مشکلات در شهرهای محلات و دلیجان گفت: بیکاری یکی از این مشکلات و معضلات موجود در حوزه انتخابیه است و در این خصوص بارها به مسوولان گوشزد شده است.

وی با انتقاد از سیستم بانکی موجود افزود: پرداخت نکردن وام ازدواج و قراردادن موانع برای دریافت این تسهیلات ارزان از دیگر مشکلات جوانان این خطه است.

سلیمی با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در حوزه ورزش گفت: برای نمونه حتی یک استخر شنا نیز در این دو شهر وجود ندارد و ساخت مجتمع های فرهنگی دردلیجان در مرحله کلنگ زنی باقی مانده و متوقف مانده است و از طرفی کتابخانه های موجود در شهر پاسخگوی مردم منطقه نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در ادامه به کمبود آب به عنوان یکی از مهمترین مشکلات استان به ویژه در این دو شهرستان و روستاهای اطراف اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاظر با مشکل جدی آب رسانی مواجه هستیم و امیدواریم و فصول تابستان و پاییز امسال با مشکل تأمین آب آشامیدنی سالم مواجه نباشند.

حجت الاسلام سلیمی همچنین مشکلات درمانی موجود در منطقه محلات و دلیجان را یکی از نیازهای مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: علی رغم اعلام طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان، همچنان در شهرهای استان مرکزی با مشکلات حوزه درمان روبرو است.

وی افزود: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، مقرر گردید برای حل مشکلات درمانی مردم در این مناطق و اجرای هرچه بهتر این طرح، مساعدت هایی صورت گیرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دربخش اعتبارات اختصاص یافته به حوزه آموزش عالی در شهرستان ها اجحاف شده است، گفت: متأسفانه همچنان زیرساخت ها برای تکمیل پروژه های ساخت دانشگاه های دولتی و پیام نور کافی نیست و ازسوی دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه های در حال فعالیت نیز به تعداد کافی نبوده و جوابگوی ظرفیت دانشگاهی منطقه نیستند.ک/3

2482/555

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا