گوناگون

توسعه فضای آموزشی از مدارس تا دانشگاه در استان بوشهر ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانان از سرمایه‌های اصلی جامعه هستند و باید زمینه را برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه آینده نظام ما در دستان جوانان امروز است، افزود: شرائط ایجاد ازدواج آسان برای جوانان باید با تلاش خانواده‌ها و مسئولان فراهم شود تا زمینه ازدواج بیشتر جوانان فراهم شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه مراکز فرهنگ دینی درهیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، فرهنگسراهای دینی، اضافه کرد: مراکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر نیازهای جوانان جامعه است که باید به خوبی توسعه یابد.

وی در ادامه با تبریک سالروز تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) بیان داشت: برنامه‌ جشن میلاد امام زمان(عج) پرمحتوای مهدوی و دینی باشد و پیشگیری از بروز گناه در فضای جشن ضروری است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری تصریح کرد: برنامه‌ریزی صحیح، زیبا و جذاب در نیمه شعبان باید مد نظر همه کسانی که کار فرهنگی در بخش‌های گوناگون جامعه می‌کنند قرار بگیرد.

لزوم تلاش برای توسعه مهارت آموزی جوانان

وی بر لزوم تلاش برای توسعه مهارت آموزی جوانان تاکید و ادامه داد: توسعه فضای آموزشی از مدارس تا دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و جوانان استان بوشهر باید مهارت لازم را برای توسعه صنعتی و کشاورزی فرا بگیرند.

امام جمعه بوشهر در ادامه خواستار خرید محصول از کشاورزان و عرضه به مردم با قیمت مناسب برای حمایت از کشاورزان شد و بیان داشت: کشاورزان سخت کوش استان بوشهر دچار بحران فروش محصول شده‌اند که مسئولان باید تسهیلات مناسب را به کشاورزان ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام راحل اضافه کرد: دشمن طراحی‌های ویژه‌ای برای انحراف مسیر مردم کرده است و همه باید تلاش کنند تا مروج دین خدا با برنامه اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار حمایت دولت از برنامه‌اسلامی با اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و گفت: دشمنان با ایجاد منازعات در کشورهای مختلف اسلامی ضمن اینکه برای آنان مشکلات ایجاد می‌کنند جهان اسلام را مشغول این منازعات می‌کند تا به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه مظلوم‌ترین جامعه در جهان جامعه فلسطین است، اضافه کرد: وحدت جهان اسلام و همدلی و وفاق از ضروریات است که برای مقابله با استکبار نقش بسیار مهمی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا