گوناگون

جوانان باید زندگی حضرت علی اکبر(ع) را سرمشق خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پشتوانه شریعت و دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار علیهم السلام به سرانجام رساندند و توانستند ریشه استبداد و طاغوت 2500 ساله را بخشکانند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 120 کودتا علیه این مملکت روی داده است، گفت: از ابتدای انقلاب تا امروز شاهد تحریم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بوده ایم که اگر این وضعیت برای هر کشور و نظامی دیگر روی می داد بی شک توان ایستداگی نداشت، ولی چون زیربنای این نظام اسلامی، حرکت در مسیر اسلام است، لذا دشمنان نمی توانند به این مملکت کوچکترین آسیبی برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به قیام 15 خردادماه ملت ایران اشاره کردو افزود: در زمان طاغوت، ماموران ساواک امام خمینی(ره) را دستگیر و به زندان انداختند که همین عامل باعث قیام مردم علیه این حرکت غیرانسانی رژیم پهلوی شد.

وی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد از ریشه های اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: امام خمینی (ره) در بدو ورود به ایران اسلامی مورد استقبال بیش از 5 میلیون نفر از هم وطنان قرار گرفت و بعد از رحلت ایشان نیز دیدیم که بیش از 11 میلیون ایرانی با چشمانی اشک آلوده در غم این فقدان و مصیبت عظمی گریستند.

آیت الله علما به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و بیان داشت: جوانان برای داشتن زندگی سالم و معنوی باید زندگی و سیره حضرت علی اکبر(ع) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری در بحث جوان دغدغه فراوانی داشته و دارند و به صورت کرار بر ساخت آینده ای خوب و مطلوب برای این نسل تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا