گوناگون

توفانی که تلنگری برای مدیریت بحران شد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران توفان و وزش باد شدیدی که در عصر روز دوازدهم خردادماه در شهر تهران وحومه پنج کشته و تعدادی خسارت و مجروح به جای گذاشت رخ داد.  
توفانی که سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت با گرد و غبار شدید به وقوع حوادثی چون کشته شدن اصله درخت، پرتاب اجسام و سقوط دیوار و سقوط 13 دکل برق، فوت 5 نفر و مجروح شدن 81 نفر به کار خود پایان داد. 

این توفان چند دقیقه‌ای وحشت و حیرت را در دل مردم پایتخت‌نشین و حومه راه انداخت.  
مردمانی که شاید آمادگی با هیچ گونه حوادث طبیعی را نداشته و ندارند. 

مدیران بحرانی که باید تدابیری برای قبل از وقوع حوادث طبیعی بزرگ مثل زلزله وسیل در شهرهای همچون شهر تهران داشته باشند چرا باید حادثه تقریبا کوچک و خرد مقیاس و حادثه‌ای شاید از نظر دیدگاه‌های کوچک باشد آماده و آمادگی نداشته باشند و این توفان چند دقیقه‌ای که توانسته تحول بزرگ و تلفات شدیدی برای مردم به بار آورد.

از آنجایی که مدیریت بحران طبق توصیه‌های خود به مردم اعلام کرد به شایعات و اطلاعات غیر موثق توجه ننماید ضمن آنکه هرگونه ارتباط توفان با زلزله است. 

و بار علمی ندارد گرچه اگر یک درصد این ارتباط وجود داشته باشد مدیران بحران چه امکانات و چه تدابیری برای مردم پایتخت‌نشین ندارند و مردمانی که هنوز نتوانسته‌اند این توفان چند دقیقه‌ای را درک کنند پس اگرچه زلزله و سیل رخ دهد مدیران چه زیر ساخت و تدابیری برای کمک رسانی به مردم در زمان وقوع حادثه اندیشیده‌اند. 

انتهای پیام/  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا