گوناگون

تکنولوژي گل بسيار پيچيده و گران‌قيمت است

سعيد مظفري‌زاده در مورد تکنولوژي گل و اعلام عبور الکترونيکي توپ از خط دروازه گفت: اين تکنولوژي شب گذشته را در ديدار فرانسه و هندوراس تاثير خود را نشان داد. اين تکنولوژي توسط يک شرکت سوئيسي ارائه شده و به همان سادگي که ما در تلويزيون مي‌بينيم نيست که نشان مي‌دهد توپ از خط دروازه عبور کرده بلکه اين سيستم بسيار پيچيده و گرانقيمت است.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: براي داشتن اين سيستم در هر ورزشگاه اتاق‌هاي مانيتورينگي وجود دارد که دوربين‌هاي خاصي نصب شده و سنسورهايي در داخل تيرک دروازه‌ها قرار داده شده است که وقتي تمام محيط توپ از خط دروازه عبور کرد سيگنال‌هايي به ساعت داور مي‌فرستد و فقط داور است که متوجه گل شدن توپ مي‌شود و هيچ بازيکن يا تماشاگر يا فرد ديگري از گل شدن توپ باخبر نمي‌شود.

داور بين‌المللي سابق فوتبال ايران تصريح کرد: فيفا براي ارائه اين تکنولوژي در فوتبال 3 شرط داشت اول اينکه قوانين فوتبال به طور کامل رعايت شود دوم به غير از داور مسابقه و تيم داوري هيچ فرد ديگري در جريان گل شدن توپ قرار نگيرد و سوم اينکه هيچ وقفه‌اي در روند بازي ايجاد نشود که اين شرکت سوئيسي توانست اين شروط را رعايت کند و تکنولوژي را ارائه بدهد.

مظفري‌زاده در مورد اينکه از اين تکنولوژي در بازي‌هاي باشگاهي هم استفاده خواهد شد يا نه گفت: اگر پول و سرمايه لازم وجود داشته باشد قطعا اين اتفاق رخ مي‌دهد و کشورهاي حوزه خليج فارس و همچنين کشورهاي اروپايي براي ليگ قهرمانان اروپا به احتمال فراوان از اين تکنولوژي استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا