گوناگون

ثبت نام نوآموزان بازمانده از طرح ˈسنجشˈ در مدارس قطعی نیست

81238363 5824608

رضا ربیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح ˈسنجش سلامتˈ نوآموزان از 17 خرداد سالجاری آغاز شده است و این طرح توسط 9 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان زنجا اجرا می شود.

وی یادآورشد: طرح ˈسنجش سلامتˈ در شهرهای گرماب، بزینه رود و شهرستان های طارم و ماهنشان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا می شد و با فرا رسیدن این ماه پایگاه های سیار فعالیت خود را به طور موقت تعطیل کردند که بعد از اتمام ماه مبارک رمضان فعالیت این پایگاه ها دوباره شروع خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح هشت هزار نوآموز تا هفته گذشته مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد شش هزارو 750 نوآموز عادی و یکهزارو 250 نفر دارای مشکل تشخیص داده شده اند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: نوآموزانی که در طرح ˈسنجش سلامتˈ دارای مشکل تشخیص داده شده اند، به پزشکان متخصص معرفی می شوند.

ربیعی افزود: در پایان اجرای طرح سنجش به نوآموزانی که عادی و بدون مشکل هستند کارت سلامت ارایه می شود و ثبت نام این عده در مدارس قطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: از یکهزارو 250 نوآموز دارای مشکل سلامت، 260 نفر مشکل بینایی، 122 نفر مشکل شنوایی، 401 نفر مشکل آمادگی تحصیلی و 467 نفر نیز دارای چند مشکل هستند.

ربیعی تعداد نوآموزان تحت پوشش در این طرح را 18 هزار نفر ذکر و اظهار کرد: هم اکنون طرح سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های ثابت این استان فعال هستند.

وی همکاری نواحی آموزش و پرورش در سطح استان را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان اجرای این طرح با فصل کشاورزی و فعالیت فشرده روستاییان همراه شده، ممکن است برخی خانواده ها از اجرای این طرح اطلاع نداشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: آموزش و پرورش نواحی مختلف این استان در شهرستان ها باید با جدیت در راستای اطلاع رسانی به خانواده ها در خصوص این مهم تلاش کنند تا نوآموزی از این طرح جا نماند.

ربیعی افزود: دانش آموزان بازمانده از این طرح تا تعیین تکلیف به هیچ عنوان ثبت نام قطعی در مدارس نخواهند شد و نوآموزای دارای مشکل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و یا چند مشکل نیز به جایگاه آموزشی خود ارجاع داده خواهد شد.

وی آخرین مهلت اجرای این طرح را پایان شهریور عنوان و تاکید کرد: خانواده ها در اسرع وقت نسبت به سنجش سلامت نوآموزان خود اقدام کنند و این مهم را به آخرین روزهای اجرای طرح موکول نکنند.

7325/596

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا