گوناگون

جشنواره فرهنگی کویر در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جشنواره فرهنگی کویر با هدف شناخت قابلیت‌ها و توانایی های منطقه‌ای کویر ورامین با حضور حسن کریمی معاون استاندار تهران، شهرداران استان تهران  برگزار شد.

مهدی کچویی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی اقتصاد مقاومتی و توجه به پتانسل های داخلی اظهار داشت: کویر ورامین پتانسل بالایی در جهت تحقق منویات رهبری دارد.

شهردار جوادآباد افزود: دشمن از راه تحریم اقتصادی به جنگ جمهوری اسلامی ایران آمده و با خیال واهی در پی نارضایتی عمومی و سست‌ کردن پیوند مردم با نظام، انقلاب و رهبری است به همین خاطر مسئولان به طور جدی بحث اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن عمل کنند.

کچویی عنوان کرد: بدلیل وجود تحریم ها تمامی مسؤولان و تولید کنندگان به این نتیجه رسیده اند که باید به سمت تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های داخلی رفت و با تکیه بر توانایی های خود و امکانات و منابع کشور و با نگاه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را با توکل بر خدا فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور معرفی جاذبه های گردشگری شهر جواد آباد به عنوان دروازه ورود به کویر مرکزی طراحی و اجرا شده و تلاش می شود با برگزاری مناسب آن، زمینه توسعه صنعت توریسم و نیز افزایش درآمد پایدار این شهر فراهم شود.

کچویی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره پس از بازدید از آثار و ابنیه تاریخی این شهر، در آئین سنتی که هر شب از ساعت17 تا 20 شرکت کرده و از برنامه هایی نظیر نمایش های عروسکی ، مسابقه آشپزی و  نمایش های کودک استفاده می کنند.

وی یادآور شد: امروز کشور ما با توجه به ذخایر ارزشمند زیرزمینی داری ثروت فراوانی است و اگر بتوانیم اینها را خوب هدایت ومورد استفاده قرار بدهیم قطعا مشکلات اقصادی که امروز در جامعه وجود دارد از بین خواهد رفت چرا که نیروی انسانی جوان خلاق و با پیشینه فرهنگی بالا در کشور ما زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا