گوناگون

تجلیل از پیشکسوت فرهنگی 90 ساله/ خانواده برتر فرهنگی ورامین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز و با حضور مسئولان و جمعی از فرهنگیان و مدیران اجرایی شهرستان ورامین از پیشکسوت 90 ساله فرهنگی و خانواده برتر فرهنگی ورامین با اهدای هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم از سيد محمود حسيني نقوي و خانم فاطمه سيلسپور که از فرهنگیان بازنشسته شهرستان ورامین هستند به‌عنوان خانواده فرهنگی موفق و برتر شهرستان ورامین تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از حسین سیل سپور پیشکسوت 90 ساله فرهنگی ورامینی که چندین دهه تدریس در مدارس ورامین در جهت تربیت شاگردان متعهد مبادرت می ورزید و به تربیت چندین نسل از مردم ورامین پرداخت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

مجتبی عرب عامری در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته معلم بنام شهید مطهری که یک تئوری پرداز بود مزین شده است و باید قدر و مقام معلم گرامی داشته شود زیرا اگر بالندگی، نشاط و فرهیختگی معلمان نباشد دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ کارایی برخوردار نیست.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص مقام معلم اظهار داشت: معلمان و شهدا بعد از انبیاء و امامان (ع) سخاوتمند ترین افراد هستند که بدون ریا تمام داشته های علمی و اخلاقی خود را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: انتخاب زوج موفق فرهنگی و تجلیل از بازنشسته 90 ساله ورامینی نشان از وجود عناصر خدوم، مومن و انقلابی در بدنه اداره آموزش و پرورش ورامین است که همواره و در همه لحظه ها به فکر تربیت نسل آینده جامعه هستند.

وی گفت: در این میان مدیران و معلمان به دلیل انس و الفتی که با جوانان و نوجوانان دارند، می توانند در جهت خنثی سازی این توطئه ها قدم های موثری بردارند که حقیقتا بسیاری از معلمان به وظیفه ذاتی خود عمل می کنند.

این مسئول عنوان کرد: جوانان تاثیرپذیری فراوانی از استاد و معلم خود دارند، گاه مواردی که از سوی معلم یا استاد در کلاس مطرح می‌شود تاثیرش بیش از مواردی است که والدین در منزل عنوان می‌کنند و این امر مسئولیت تربیت کنندگان و قشر فرهنگی جامعه را دوچندان می‌کند.

عرب عامری بیان کرد: معلمان و دبیران باید بدانند که این عنایت خاص خداوند به آنان بوده که آنان را در مسیر تربیت و هدایت جوانان و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده اند، معلمی شغل نیست بلکه جایگاهی می باشد که نقش آن تربیت نسل آینده کشور است.

وی با اشاره به جايگاه و اهميت آموزش و پرورش در جامعه در راستاي تربيت آينده سازاني سالم افزود: اصلاح و پیشرفت هر جامعه ‌ای از آموزش و پرورش آغاز می ‌شود و به همین دلیل باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: تحویل دادن جوانان متخصص، مودب و بابصیرت وظیفه معلمان است و انتظار می رود که در آینده نزدیک با تلاش و همت معلمانان شاهد جوانانی تحصیلکرده و فهیم در جامعه اسلامی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا