گوناگون

جشن ولایت علوی در 85 بقعه قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: عید غدیر، عید ولایت، رهبری، انسانیت، اکمال دین واتمام نعمت الهی بوده واز اعیاد بزرگ اسلامی به شمار رفته ومختص شیعه نیست.
 
وی افزود: غدیر کاشت بذر ولایت در جانها و نورافشانی خورشید به تمامی انسانهاست. در عرصه غدیر حقیقت ولایت در متن دین تعبیه گردیده وآن را تبدیل به دین کاملی نمودکه تبیین وتفسیر، تحلیل وتأویل آن را صاحبان مقام ولایت بر عهده گرفتند واساساً دین بدون چنین والیانی ابتر باقی می ماند.
 
حجت الاسلام نوروزی در ادامه افزود : مسئله مهم دیگری که امروزه بایدآن را مدنظر قرار داد این است که ایادی استکبار به جهت ترس از قدرت اسلام نهایت تلاش خود را برای ایجاد تفرقه دربین مسلمین بکار می برند پس وظیفه همه مسلمانان جهان است با هوشیاری کامل این توطئه خطرناک را خنثی کنند؛ یکی از این روشها تعارف وشناخت متقابل مسلمین از عقاید یکدیگر با مباحث علمی ومنطقی وکاملاً برادرانه برای ایجاد تئالف ودوستی می باشد بر همین اساس در این مطلب کوتاه سعی بر آن است به یکی از موارد مطروحه در رابطه با حادثه غدیر اشاره شود.
 
وی ضمن ارائه گزارش عملکرد، محور اساسی فعالیت در اداره کل اوقاف و امورخیریه را حول سه محور بیان کرد و اظهارداشت:  مدیریت جهادی، خدا محور و ولایی سه محور اساسی فعالیت ماست و با تکیه بر روحیه ی مقاومت و ایثار، امانتداری، تقوی و نظم و انضباط  سعی در ترویج و عمل امینانه به وقف و تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی داریم.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و آموزش و پرورش قزوین

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اوقاف قزوین خبر داد و گفت: این تفاهم نامه چند ماه پیش تدوین و طی مراسمی به امضاء مدیران ارشد دو نهاد در راستای هرچه با شکوه تر برگزار کردن محافل و فعالیت های قرآنی در جهت خدمت رسانی مطلوب تر به مردم رسید و در حال حاضر نیز در برخی از شهرستان ها نیز در حال اجرا است.
 

این مسئول از ایجاد روابط و همکارهای بیشتر با اداره کل آموزش و پرورش قزوین ابراز خرسندی کرد و گفت: اوقاف آماده برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و برپایی خیمه های معرفت در مدارس استان قزوین است.

برگزاری یادواره شهدا سادات در قزوین 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری یادواره شهدا سادات در قزوین خبر داد.

وی  به برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در بیش از 85 امامزاده و بقعه متبرکه قزوین اشاره کرد و گفت: با عطر افشانی، آذین‌بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به استقبال برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه رفته ایم.
 
مدیرکل اداره  اوقاف و امور خیریه قزوین جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور در سطح بقاع متبرکه نام برد و گفت: تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن‌هاست.
 
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در ایام دهه ولایت یادواره شهداء سادات قزوین برگزار می‌شود، افزود: چگونگی برگزاری این یادواره در روز چهارشنبه 23 مهر ماه بعداز نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار صباغ در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا