گوناگون

جلوی خرید و فروش کتابهای درسی توسط دلالان گرفته شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در حال حاضر کتاب‌های درسی توسط دلالان و واسطه‌ها خرید و فروش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، “محمدابراهیم الهی تبار” در انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان، اظهار کرد: باید تمهیداتی برای افرادی که به عنوان واسطه و دلال کتاب‌ها را به قیمتی ناچیز خریداری کرده و به قیمتی بالا به مصرف کنندگان می‌فروشند، اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: استفاده از مکان‌هایی برای راه اندازی جمعه بازار و معاوضه کتاب در آنجا توسط مردم می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از این امر به شمار آید.

وی با اشاره به این‌که باید فرهنگ نذر کتاب را در جامعه رواج دهیم، ادامه داد: سال گذشته سه هزار جلد کتاب در قالب این طرح به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

الهی تبار یادآور شد: آموزش و پرورش باید در این زمینه به مدیران مدارس اعلام کند تا دانش آموزانی که به کتاب‌هایشان نیازی ندارند تحویل آنها دهند تا به افراد نیازمند اهدا شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که در تلاشیم استان همدان را به عنوان قطب کودک و نوجوان کشور معرفی کنیم، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برنامه ویژه‌ای در هفته کتاب و کتابخوانی در دستور کار خود داشته باشد.

معاون استاندار همدان با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ، برگزاری هر چه بهتر هفته کتاب و کتابخوانی نسبت به سال‌های گذشته را خواستار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا