گوناگون

جهاددانشگاهی به الگویی در حوزه فرهنگی و پژوهشی کشور تبدیل شده است

معاون هماهنگی و توسعه جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی به الگویی در حوزه فرهنگی و پژوهشی کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر سید سعید هاشمی در شورای مدیران جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه آموزش کارهای خوبی انجام شده اما باید بهتر از این‌ها کار شود، افزود: در دهه چهارم باید به مجموعه جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای شود و تعاملات با مجموعه دولت به سمت پیشرفت و رشد کشور برود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی فراز و نشیب‌های زیادی داشت اما با این فراز و نشیب‌ها دستاوردهای خوب و ارزشمندی نیز برای کشور داشته است.

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی توان مالی و نیروی انسانی محدودی داشته اما خروجی و نتیجه خوبی داشته است که این مسأله یک حُسن خوب برای این نهاد است و به همین دلیل جهاددانشگاهی ماندگار شده است.

هاشمی با بیان اینکه مجموعه جهاددانشگاهی با حداقل امکانات، حداکثر خدمات را به جامعه ارائه می‌دهد، تصریح کرد: معمولا با تغییر مدیریت جدید ایجاد انگیزه جدیدی در بین اعضاء این نهاد انقلابی بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: آنچه مهم است و ما باید به آن توجه داشته باشیم توجه به کار جهادی، فرهنگ و تفکر و مدیریت جهادی است که این تفکر باید دوباره احیا شود.

معاون هماهنگی و توسعه جهاددانشگاهی با بیان اینکه برنامه توسعه پنجم جهاددانشگاهی را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: باید در این نهاد انقلابی برنامه محور کارها را جلو ببریم و کارها و فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه انجام دهیم.

هاشمی عنوان کرد: عملکرد جهاد دانشگاهی بر اساس برنامه مشخص خواهد شد. اقدامات انجام شده در زمینه فضای فیزیکی وظیفه ماست و باید انجام شود اما در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال باید بیش از پیش کار و فعالیت کنیم.

وی تأکید کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌ها در راستای برنامه پنجم توسعه این نهاد برنامه‌ای را برای خود تدوین کنند تا بتوانند بهتر در مسیر توسعه گام بردارند.

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی گفت: باید در مراکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی به‌خصوص در استان‌ها به آموزش‌های تخصصی توجه بیشتری شود چراکه عملکردهای شبیه گذشته و سنتی جوابگو نیست بنابراین آموزش‌ها باید بازارمحور و اشتغالزا باشند.

هاشمی افزود: مأموریت‌ها و کارهای بر زمین مانده‌ای در کشور وجود دارد که جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه‌ها به دولت کمک کند و امیدواریم که دولت نگاه ویژه‌ای به این نهاد داشته باشد. دولت به نهادهای عمومی غیردولتی بخصوص در زمینه فرهنگی و پژوهشی نیاز دارد و باید این نهادها را حمایت و کمک مالی کند.

وی اضافه کرد: اکثر واحد های جهاددانشگاهی در ساختمان‌های ملکی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و تنها یکی دو مورد از واحدهای این نهاد در استان‌ها فاقد فضای فیزیکی هستند.

معاون هماهنگی و توسعه جهاددانشگاهی در پایان با اشاره به دیدار اخیر اعضاء جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضاء جهاد دانشگاهی وظیفه این نهاد را سنگین‌تر کرده است.

سید داود موسویان، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: کار کردن در جهاد دانشگاهی در استان‌های محروم که منابع درآمدزایی پایینی دارند، سخت است.

وی با بیان اینکه نیروهای جهاد دانشگاهی در این استان مومن، متعهد و جوان هستند، افزود: نیروهای این نهاد انقلابی در سطح استان بصورت جهادی کاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید سعید هاشمی – معاون هماهنگی و توسعه و بهنام چهارلنگ- مدیرکل امور استان‌های جهاددانشگاهی کشور از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا