گوناگون

جهاد دانشگاهی بازوی اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری این نهاد انقلابی را بازوی اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: ورود ارزش‌های انقلابی در دانشگاها مرهون تلاش‌ها و جهادگری‌های این مجموعه‌ی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از چهارمحال و بختیاری، «عبدالله تقی‎پور» امروز(سه‌شنبه14 مردادماه) و در آستانه‌ی 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، به تشریح پیشینه و ماهیت این نهاد انقلابی پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی و تأسیس شده در سال 59 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها، از اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی

وی جهاد دانشگاهی را بازوی اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: این نهاد انقلابی با هدف ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تأسیس شد.

تقی‌پور با اشاره به بروز برخی چالش‎ها در فضای دانشگاهی کشور پس از شکل‌گیری انقلاب، به بیان بخشی از این معضلات پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب فضای دانشگاهی کشور هم‌چنان یک فضای غیرانقلابی و اسلامی بود و برخی اساتید برخلاف حرکت انقلاب و ملت و خیل عظیم دانشجویان انقلابی حرکت می‌کردند که دگرگونی این فضا نیازمند یک انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بود.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را بازوی سیاست گذاری و جهاد دانشگاهی را بازوی اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دستور حضرت امام(ره) مبنی بر انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها به برکت تلاش و همت جهادگران عرصه جهاددانشگاهی به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با تأکید بر اینکه ورود ارزش‌های انقلابی در دانشگاها مرهون تلاش‌ها و جهادگری‌های این مجموعه انقلابی است، نقش و تأثیرگذاری جهاد دانشگاهی در انقلابی کردن، حفظ و گسترش ارزش‌ها در دانشگاه‌ها را بی‎نظیر برشمرد.

روز خبرنگار نشان از قدر و منزلت والای خبر و خبرنگاری دارد

وی هم‌چنین با اشاره به در پیش بودن 17 مردادماه، روز خبرنگار، با تبریک این روز به تلاشگران این عرصه، روز خبرنگار را نشان‌دهنده‌ی قدر، منزلت و اهمیت بسیار والای کار خبر و خبرنگاری دانست.

تقی‎پور با بیان اینکه متأسفانه در جامعه، جایگاه و منزلت خبرنگار آن طور که باید و شاید ارج نهاده نمی‌شود، مجموعه‌ی جهاد دانشگاهی را آگاه به همه‌ی مشکلات و سختی‏‌های کار اصحاب رسانه دانست و گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری قرآن(ایکنا) دو مجموعه‌ی پویا، فعال و تأثیرگذار در مجموعه‌ی جهاد دانشگاهی هستند.

وی صداقت و بیان حقایق را از رسالت‌های خطیر خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید به‌دنبال انعکاس حقایق و واقعیت‌های موجود در جامعه باشند، چرا واقعیت هیچگاه پشت ابر پنهان نمی‌شود و برهمین اساس اگر خبرنگار به‌دنبال بیان واقعیت‌های صادقانه جامعه باشد به یقین کار او اثرگذار و ماندگار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا