گوناگون

جوانان مهم ترین سرمایه جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نوراله ولی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از برترین های ورزش و جوانان شهرستان گرگان که در پردیس سینمایی کاپری گرگان برگزار شد ضمن تبریک هفته جوان به جوانان گفت: دلیل نامگذاری این هفته، میلاد حضرت علی اکبر (ع) است که هم از نظر ظاهر و هم از نظر اخلاقی شباهت فراوانی با پیامبر اسلام (ص) داشت.

ولی نژاد حضرت علی اکبر(ع) را جوانی رشید و فداکار خواند و افزود: شباهت ظاهری ایشان به پیامبر نمی تواند امتیاز و افتخاری محسوب شود بلکه این اخلاق و رفتار ایشان بوده که مایه افتخار است زیرا با اختیار کامل به دست آمده است.

وی در ادامه به ویژگی‌ها جوان اشاره و تصریح کرد: جوان ویژگی های زیادی دارد که داشتن همت بلند نخستین آن است. همت بلند یعنی آینده نگری و داشتن افق دید بلند که هر دو در بین جوانان به طور محسوسی مشاهده می شود.

وی مقاومت جوانان در برابر زورگویی ها را دومین خصلت این قشر عنوان کرد و افزود: جوانان در برابر خوی استکباری مقاومت بالایی دارند و به روز هستند. استقلال طلبی، حق جویی و آسان پذیری از دیگر ویژگی های برجسته جوانان محسوب می شود.

رییس سازمان تبیغات اسلامی گلستان بیان کرد: طبق فرموده پیامبر “قلوب جوانان رقیق تر از قلوب بزرگسالان است.” و ایشان تاکید داشته جوانان را باید مقدم بشماریم.

حجت الاسلام نوراله ولی نژاد خاطرنشان کرد: سرنوشت جامعه را جوانان رقم می زنند و آنها هستند که بار جامعه را بر دوش می گیرند.

وی جوانان را مهم ترین سرمایه جامعه عنوان و تصریح کرد: همت بلند جوانان و روح لطفی آ‌ها بزرگترین سرمایه جامعه است و خود جوانان بدانند که “جوانی” سرمایه آن هاست و باید قدر آن را بدانند.

ولی‌نژاد در پایان یادآور شد: دشمنان تمام امکانات خود را بسیج کرده‌اند که سرمایه جوان را از ما بگیرند اما مردم و جوانان ما هوشیار هستند و فریب دشمن را نمی‌خورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا