گوناگون

جوان نباید درکشمکش‌­های سیاسی قربانی شود

معاون فرهنگی وامورجوانان اداره کل ورزش وجوانان گیلان گفت: درخشندگی اخلاقی، نواندیشی، ذهنی پویا وجستجوگر و قلبی آکنده ازصداقت و راستی محصول اندیشه­‌های تابناک جوان است که نباید قربانی آمال سیاست ورزان شود.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل پاداش ستوده همزمان با ایام هفته جوان ضمن تاکید بر بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های وجودی بی پایان جوانان در مسیر توسعه متوازن جامعه، گفت: برترین سخن و معیار برای ارج نهادن به اندیشه‌های جستجوگر جوان را رهبر معظم انقلاب در قالب کرسی‌های آزاداندیشی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: اگر این پروژه بزرگ عملیاتی شود، آنگاه می‌توان از جوان به عنوان مرکز ثقل صداقت و مکارم اخلاق به عنوان گمشده جهان هستی بیشترین ثمرات را داشت.

وی با یادآوری این نکته که جوان از ذهنی خلاق برخوردار است، فضای بازکرسی‌های آزاداندیشی را در تحقق آرمان‌ها و ایده‌آل‌های مقدس آنان حائز اهمیت دانست و گفت: اینکه حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب جوانان افسران جنگ نرم محسوب می‌شوند، نشان از درایت و نکته سنجی ایشان به مسائل جوانان و اثربخشی آنان در فضای شبکه‌های اجتماعی دارد.

پاداش ستوده با تاکید بر پیوستگی ارج نهادن به شخصیت جوانان و مشارکت دادن آنان در فعالیت‌های اجتماعی با ایجاد انگیزه و تحول در ساختارهای شخصیتی جامعه، افزود: خلاء فکری و سرخوردگی بخشی از جامعه جوان در فضاهای مجازی به ضعف در فضاسازی‌های مسئولان مرتبط است و باید با ارائه آزادی‌های مشروع از بیراهه رفتن اندیشه‌های جوانان جلوگیری کنیم.

وی تغییر نگاه در برخی از فروع دین را لازمه این پویایی وکنکاش درشخصیت جوان امروز ارزیابی کرد و افزود: نگاه به مقتضیات زمان و بهره‌گیری ازعناصر اثربخشی که بتواند با ذائقه جوان هم آوایی داشته باشد، یک نیاز اساسی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان گیلان مسئولین را از کارهای نمایشی و صوری که فاقد تولید محتوا می باشد برحذر داشت و گفت: برخی فعالیت‌های فرهنگی درحوزه جوانان برغم اینکه تلاش زیادی برای انجام آن صورت می پذیرد، به لحاظ شعارزدگی و عمق نداشتن در محتوا عملاً نتایج معکوس به همراه دارد.

وی هفته جوان را فرصتی مغتنم دانست تا مسئولان با تغییر در نگرش خود، نگاه متفاوتی به مسائل جوانان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا