گوناگون

حاشیه های همایش آموزشی آشنایی با روش های تفسیر قرآن کریم در اهواز

81205399 5768181

این همایش طبق دعوتنامه ارسالی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بنا بود ساعت هشت تا 13 برگزار شود ولی با دو ساعت تاخیر، ساعت 10 با قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

* شروع این برنامه در حالی بود که میهمانان اصلی از جمله آقای قرائتی و آیت ا… موسوی جزایری امام جمعه اهواز وارد این همایش نشده بودند و دقایقی بعد وارد این جلسه شدند.

* مجری این همایش که یکی از طلبه های خوزستانی بود لطفیه ای را با لهجه شیرین دزفولی بیان کرد تا به قول خودش سرور و نشاط را بر این همایش حاکم کند که تا حدود زیادی موفق به این کار شد.

* حجت الاسلام ˈمحمدحسن بلکˈ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان پس از خیرمقدم به حضار از آقای قرائتی با عنوان ˈآیت ا…ˈ نام برد که فوریˈ با واکنش آقای قرائتی که ˈمن آیت ا… نیستمˈ رو به رو شد.

* حجت الاسلام بلک وقتی با مقاومت و اصرار آقای قرائتی رو به رو شد که من آیت ا… نیستم گفت: هرکس با عنوان آیت ا… به آقای قرائتی موافق است صلوات بفرستد که همه حاضران صلوات فرستادند ؛ وی در ادامه توضیح داد: من عنوان ˈآیت ا…ˈ را از آقای موسوی جزایری نقل می کنم و چون شاگرد وی هستم به خود جرات دادم که از این عنوان برای آقای قرائتی استفاده کنم.

* مجری برنامه از عنوان ˈحضرت استادˈ برای آقای قرائتی برای دعوت به سخنرانی استفاده کرد.

* آقای قرائتی ابتدای سخنان خون را گرم ، و در عین حال ساده و روان شروع کرد؛ وی وقتی گفت:ˈ نمی خواهم سخنرانی کنم می خواهم نارنجک و دینامیت منفجر کنم و خودمان را محاکمه کنیم ˈ شگفتی حضار را برانگیخت و سکوت را بر همایش حکمفرما کرد.

* محور اصلی سخنان آقای قرائتی تفسیر قرآن و روش های آن بود ولی حاضران به بحث های حاشیه ای وی که بسیار جذاب بود متفکرانه می اندیشیدند.

* آقای قرائتی از اینکه در جامعه ما به مستحبات مثل اعتکاف توجه می شود ولی به برخی فریضه ها مثل زکات که واجب است توجه نمی شود بشدت انتقاد کرد و گفت: در شکم همه ما لقمه زکات نداده وجود دارد.

* آقای قرائتی در این همایش به بانوان مبلغه حاضر در همایش گفت: شما نباید در کلاس درس که همه زن هستند چادر سیاه داشته باشید باید از لباس روشن و شاد استفاده کنید؛ چادر سیاه مخصوص خیابان است.

*حجت الاسلام قرائتی به روحانیان نیز تذکر داد که در منابر خود از روایات متقن استفاده کنند و از طرح شعر، تعبیر خواب و تاریخ اجتناب کنند.

* بخش پایانی این همایش به طرح سووالات اختصاص داشت و با اصرار مجری برنامه قرار شد یکی دو سووال مطرح شود ولی در نهایت بیش از 10سووال مطرح شد و آقای قرائتی سووالات را به عادت همیشگی اش تلگرافی ولی متین و ساده پاسخ داد.

* آقای قرائتی پس از پاسخگویی به سووالات در حالی که عصا در دست داشت به سراغ آقای موسوی جزایری رفت و با وی احوالپرسی کرد.

* در این همایش از حاضران خواسته شدبرای شفای دوستان طلبه ای که امروز در محور بهبهان ، اهواز دچار حادثه رانندگی شدند.

* حجت الاسلام در پایان این همایش از حاضران در این همایش خواست برای شفای دوستان طلبه ای که امروز در محور بهبهان ، اهواز دچار حادثه رانندگی شدند و بنا بود در این همایش حضور به هم رسانند دعا کنند.

646/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا