گوناگون

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی: ضرورت افزایش نیروی انسانی به منظور افزایش کیفیت کار دستگاه قضا

حجت‌الاسلام والمسلمین “موسی قربانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله آملی درباره لزوم افزایش نیروی انسانی در قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضا با کمبود نیرو مواجه است و تنها 60 درصد از پست‌های مصوب دستگاه قضایی متصدی دارد.
 
وی ادامه داد: بدون متصدی بودن پست‌های قوه قضائیه، سرعت روند رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام قربانی تصریح کرد: انجام هرچه بهتر وظایف دستگاه قضا و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی‌، مستلزم این است که پست‌های تعریف شده برای قوه قضاییه متصدی داشته باشند.  

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مداوم دستگاه قضا به نیروهای مجرب، در برخی پست‌ها ضروری است که نیروی مازاد وجود داشته باشد تا در صورت لزوم هیچ پستی خالی نماند و کار رسیدگی به پرونده‌ها به تعویق نیفتد.

حجت‌الاسلام قربانی افزود: افزایش نیروی قضایی و اداری در قوه قضاییه موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین افزایش کیفیت کار دستگاه قضا خواهد شد.

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب دیوان با اشاره به تعداد زیاد پرونده‌های در حال رسیدگی خاطرنشان کرد: تعداد اندک قضات با حجم پرونده‌ها همخوانی ندارد و در حال حاضر هر قاضی به تعداد زیادی از پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا