گوناگون

حرکت آستان قدس رضوی در تجلیل از ایتام دامغانی قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود ترابی بعد از ظهر جمعه در آئین تجلیل از ایتام دامغانی توسط سوی مؤسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی استان سمنان (مرکز دامغان) در سالن همایش های جمعیت هلال احمر این شهرستان ضمن تبریک ایام فرخنده ماه مبارک رجب، تکریم ایتام و نیازمندان را از ضروریات جامعه دینی دانست و اظهار داشت: عمر پرخیر و برکت امیر المؤمنین(ع) در خدمت به فقرا و نیازمندان سپری شد.

وی با تاکید بر اینکه سخن گفتن درباره مقام و شخصیت ارزنده امیرمؤمنان علی (ع) سخت است افزود: باید گفت که حضرت علی (ع) یک زندگی ساده داشت و ساده زیست و همیشه به دنبال حق و اجرای عدالت بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: باید با تاسی از سیره و روش امیرالمؤمنین علی (ع) حرمت یکدیگر را نگه داریم و از این طریق به کمک نیازمندان بشتابیم و راه و روش آن حضرت را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امام علی (ع) در تمامی میدان ها یکه تاز بودند تصریح کرد: انسان باید حق را ببیند نه خودش را و این حرکت اگر در جامعه دینی و اسلامی عمل شود به ولایت علی(ع) نزدیک می شویم.

امام جمعه دامغان از عدالت اجتماعی امیرالمؤمنین علی (ع) به عنوان نمونه کامل و الگوی جامعه اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: ترویج سیره علوی بالندگی و پویایی جامعه دینی و اسلامی را به همراه دارد.

این آئین از سوی مؤسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی استان سمنان و با همکاری مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دامغان برگزار شد.

شهرستان دامغان 130 یتیم دارد که یک هزار و 350 نفر نیکوکار از ایشان حمایت مالی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا