گوناگون

حساسیت در زمینه امر به معروف در جامعه وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر پنجشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر برای کسی پوشیده نیست و از هر زوایه ای  که به آن توجه شود کامل کننده دین و آخرت است.

وی به عواقب ناشی از  ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر این فریضه مهم ترک شود دشمن بر مردم تسلط می‌کند و فساد جامعه را در بر می‌گیرد.   

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: وظیفه ما این است که از منکرات نفرت داشته باشیم و این حداقل است و بعد از آن تذکر لسانی است.

حجت الاسلام خاتمی بر ترویج امر به معرف ونهی از منکر در جامعه اشاره کردو افزود: ترویج این امر مهم وظیفه همگانی است و مختص فرد و نهاد خاصی نمی باشد.

وی  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره‌ای در مقابل اقیانوس خروشان است افزود: در حال حاضر  معضلات و ناهنجاری‌های متعددی در جامعه وجود دارد که بی تفاوتی ها و عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از علل مهم آن محسوب می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی  در ادامه تاکید کرد: توجه  به امر به معروف ونهی از منکر جلوی بسیاری از آسیبهای اجتماعی و مشکلات را می گیرد بنابراین باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر فلسفه قیام عاشورا اشاره کردو گفت: هدف مهم امام حسین(ع) از قیام امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام خاتمی  با بیان اینکه همه آحاد جامعه در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و اجرای آن برای اصلاح معایب ضروری است تاکید کرد: همه آحاد مختلف جامعه باید نسبت به این امر مهم حساسیت ویژه ای داشته و به آن ملزم باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا