گوناگون

حضور مسئولان در مساجد، در دهه تکریم و غبارروبی الزامی است

حسین طلایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره به نقش موثر مساجد در انسجام و وحدت جامعه اسلامی اشاره کرده به همین دلیل مساجد در خط مقدم تحقق مطالبات آن‌ها قرار دارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری روی مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید دارند و مساجد به عنوان منشأ سبک زندگی اسلامی نقش مهمی را در تحقق این نوع زندگی ایفا می‌کند.

طلایی اشاره داشت: ائمه جماعات مساجد در تبیین سبک زندگی اسلامی در میان مردم نقش مهمی را بر عهده دارند و با توجه به نقشی که در ترویج مطالبات مقام معظم رهبری در میان مردم دارند،‌باید در تبیین سبک زندگی اسلامی پیشگام باشند.

وی با اشاره به عوامل موثر به تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی افزود: برنامه‌های فرهنگی اسلامی از مساجد نشأت می‌گیرد و کمترین میزان انحراف از موازین اسلامی را دارد، تمرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مساجد در نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار موثر است.

طلایی خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی شهدا، فرهنگ ایثار شهادت در جامعه، ارتباط قوی میان جوانان و مساجد، ارتباط میان امام جماعت مساجد و جوانان به عنوان اصلی ترین پایگاه‌های مساجد در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.
دهه تکریم و غبارروبی مساجد فرصت حضور مسئولان در مساجد را برای آشنایی با مشکلات این مکان معنوی فراهم می‌کند.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا