گوناگون

وزیر دادگستری: پیشرفت کشور درگرو پرهیز از باندگرایی است

81217846 5789859

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمصطفی پور محمدیˈ شامگاه جمعه در آیین تجلیل از شهدای هفتم تیر در مسجد جامع اردستان اظهار داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود نقاط قوت خود، مشکلاتی را نیز در پیش روی دارد.

وی با تاکید بر خدمت رسانی بی منت به مردم شریف ایران افزود: همه مسوولان باید دلسوز و نگران جامعه باشند و با انرژی مضاعف بکوشند تا مشکلات کشور برطرف شود، چون مردم قدردان مسوولان و مدیران خادم هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بویژه شهدای هفتم تیر و تجلیل از فداکاری آنان خاطر نشان کرد: نتیجه جان نثاری شهدای انقلاب اسلامی، ندای حق طلبانه، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و سربلندی آن در جهان است.

پورمحمدی تصریح کرد: کسانی که می خواهند ماندگار باشند باید راه شهدا را ادامه دهند و هرگز از کشته شدن در راه خدا نهراسند.

وزیر دادگستری با اشاره به هفته بزرگداشت قوه قضاییه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظارات زیاد از قوه قضاییه دارند که تلاش می شود، انتظارات معظم له برآورده شود.

وی افزود:در یک سال گذشته 9 میلیون و 800 هزار پرونده قضایی در دادگستری تشکیل شده است که این رقم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: مردم باید با تلاش به دستورات دینی عمل کنند تا شاهد کاهش تشکیل پرونده ها در دادگستری باشیم.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب، یادآور شد: بودجه دولت 800 هزار میلیارد تومان است که اگر حدود 20 درصد بهره وری داشته باشیم، 160هزار میلیارد تومان به اقتصاد کمک خواهد کرد و می توان در راه اندازی بسیاری از طرحهای اقتصادی و عمرانی از آن استفاده کرد.

هفتم تیر سال 1360 جمعی از مسوولان نظام همچون آیت‏الله‏ دکتر بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، 12 معاون وزیر و 27 نماینده مجلس در نشست هفتگی حزب جمهوری اسلامی، در اثر انفجار بمب کار گذاشته شده توسط منافقان کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج ˈسید نورالله طباطبایی نژادˈ نخستین نماینده مردم اردستان و بخش کوهپایه در مجلس شورای اسلامی و شهید دکتر ˈحسن بخشایشˈ و شهید مهندسˈمحمود تفویضیˈ از شهرستان اردستان بودند که همراه آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 45 هزار نفر در 118 کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.

ع/562/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا