گوناگون

حمایت سازمان ملل از دولت جدید فلسطین

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که این سازمان از دولت جدید وحدت ملی فلسطین استقبال می کند و آماده حمایت کامل از آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل، ˈاستفان دوجاریچˈ سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این مطلب را در پی دیدار و گفت وگوی ˈرابرت سریˈ فرستاده وی‍ژه سازمان ملل با رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین اعلام کرد.

دوجاریچ در بیانیه ای تأکید کرد: سازمان ملل همواره بر لزوم حرکت به سوی وحدت فلسطینی تأکید کرده است.

وی افزود: سازمان ملل آماده حمایت کامل از دولت تازه تشکیل فلسطینی در تلاش برای اتحاد دوباره کرانه باختری و غزه تحت یک حاکمیت مشروع فلسطینی است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد که مسایلی از جمله چالش های جدی سیاسی، اقتصادی، امنیتی و انسانی در غزه، در دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با حمدلله مورد بحث قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا نیز موافقت کرده که با دولت جدید فلسطینی کار کند که این موضع، واکنش خشمناک رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

دو گروه فتح و حماس روز دوشنبه موفق به تشکیل دولت ائتلافی و پایان دادن به هفت سال اختلاف شدند. از ژوئن 2007 به این سو، کرانه باختری تحت کنترل دولت محمود عباس و نوار غزه تحت کنترل دولت حماس بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا