گوناگون

حمایت مردم لبنان از تیم فوتبال ایران در جام جهانی + عکس

با آغاز رقابت های جام جهانی برزیل، بار دیگر تب فوتبال در سراسر جهان اوج گرفته و حتی به کشورهایی که تیم ملی خودشان در رقابت ها حضور ندارد نیز سرایت کرده است. در این میان، شاید برای بسیاری جالب باشد که در برخی کشورهای منطقه، تیم ملی فوتبال ایران از حمایتی مشابه با تیم های بزرگ جهان مانند آلمان و برزیل برخوردار است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «الشرق الاوسط» در مطلبی به بررسی شور و هیجان مردم لبنان نسبت به بازی های جام جهانی فوتبال پرداخته و می نویسد، لبنانی ها با به اهتزار درآوردن پرچم تیم های شرکت کننده در مسابقات، حمایت خود را از تیمی خاص اعلام می کنند. تعداد پرچم های موجود در رستوران ها، کافه ها، بالکن ها یا خودروها به اندازه ای است که شاید کسی فکر کند تیم لبنان هم در جام جهانی است.

به نوشته این روزنامه، با گردشی در خیابان های جنوب بیروت، می توان دریافت که تیم های برزیل، آلمان و ایتالیا، بیش از بقیه مورد علاقه لبنانی ها هستند. با این حال، تفاوت اصلی که این دوره از جام جهانی دارد، این است که شمار پرچم های ایران ـ که در کنار پرچم دیگر کشورها به اهتزاز درآمده ـ بسیار است. این امر به ویژه از آن جهت جالب است که تیم ایران، در بازی های مقدماتی، لبنان را با نتیجه 4- 0 شکست داده بود.

الشرق الاوسط اشاره می کند، ارتباط یافتن جام جهانی با سیاست، عجیب و غیرمعمول نیست و به ویژه در لبنان که شکاف های سیاسی در آن شدید است، متداول به شمار می رود. اکنون نیز بسیاری از ساکنان مناطق جنوب بیروت، اعلام حمایت خود را از تیم ایران به نمایش می گذارند، زیرا ایران حامی کلیدی حزب الله لبنان است.

حمایت مردم لبنان از تیم فوتبال ایران در جام جهانی + عکساما آنهایی که هوادار ایران هستند، می گویند علاقه شان به ایران به اصول مورد نظرشان ارتباط دارد و ربطی به عملکرد این تیم در جام جهانی ندارد.

حسین از ساکنان جنوب بیروت می گوید: «ما می خواهیم به شیوه خودمان، یعنی با قرار دادن پرچم ایران در کنار پرچم دیگر تیم هایی که به آنها علاقه داریم، حمایت خود را نشان دهیم. برای ما، حمایت از ایران غیر قابل بحث است».

علی الشامی، یکی دیگر از هواداران ایران می گوید: «حمایت از ایران وظیفه ماست، زیرا این تنها راه برای حمایت از کشوری است که در همه سطوح به ما یاری رسانده است. من مطمئن نیستم آن ها پیروز شوند، ولی امیدوارم که بتوانند به دور بعدی راه یابند».

وی می افزاید: «اگر خدای نکرده ایران در رقابت ها شکست بخورد، مطمئنم دوستانم که از نظر سیاسی با ایران مخالفند، مرا دست خواهند انداخت. من شخصیت ورزشکاری ندارم؛ بنابراین شاید حتی دوستی من با آن ها تحت الشعاع قرار بگیرد».

فاطمه عواد، یکی دیگر از هواداران تیم ملی ایران، در بیان دلیل هواداری خود می گوید: «ایران تنها تیم مسلمان حاضر در جام جهانی است». وی با بیان اینکه «افتخار می کند» خودروی خود را با پرچم ایران آراسته است، می گوید او پیشتر و در زمان حضور تونس در رقابت های جام جهانی در سال 2006، هوادار تونس بوده است.

بسیاری از حامیان تیم ایران در لبنان بر این باورند دلیل حمایتشان کاملاً روشن است. مصطفی سلحب، یکی دیگر از این گروه افراد، می گوید: «ورزش تفاوتی با سیاست ندارد. تنها در صورتی که ایران از جام جهانی حذف شود، من از آلمان طرفداری خواهم کرد. به همین دلیل است که من پرچم ایران و آلمان را در کنار هم از بالکن خانه ام آویزان کرده ام».

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اگر ایران و آلمان رو در روی هم قرار گیرند، طرفدار کدام خواهد بود، می گوید: «این موضوع پیچیده ای نیست. همان گونه که گفتم، ایران خانه دوم من است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا