گوناگون

حمایت ویژه از بخش خصوصی از رویکردهای اساسی دولت یازدهم است

81214417 5783776

ˈحشمت الله عسگریˈ شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت تلاش دارد با کاهش دخالت های خود در بازار علاوه بر حفظ آرامش روانی و تعادل، باعث تثبیت قیمت ها نیز شود.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت بازار نشان می دهد مردم در یک سال اخیر با کمترین نارسایی در عرضه کالاهای مختلف مواجه بوده اند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه با رویکرد دولت تدبیر و امید علاوه بر تثبیت قیمت ها و جلوگیری از افزایش های روز افزون، نارسایی کالاها هم در بازار کاهش یافته است.

عسگری یاداور شد: تنها با یک مدیریت منطقی و نظارت مستمر در بازار و اعتماد به اصناف و بازاریان می توان آرامش بازار را حفظ کرد.

وی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه های مختلف در طول سال نیز تاکید کرد: مهمترین آسیب این نمایشگاه ها در بخش عمومی افزایش مصرف در جامعه در یک مقطع زمانی است و مصرف گرایی را ترویج می کند.

وی بیان کرد: برخی خانواده ها در بازدید از نمایشگاه مایحتاج چند ماه را خریداری می کنند که علاوه بر افزایش مصرف گرایی و هیجان بازار باعث کاهش میزان فروش بازاریان نیز می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: دولت هر اندازه در بازار کمتر ورود کند به نفع جامعه است اما این اقدام نافی مدیریت دولت نیست.

عسگری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی نقش مهمی در معرفی کالاهای تولیدی و آشنا ساختن مشتریان با فناوری های جدید در بخش های مختلف دارد.

وی افزود: این نمایشگاه ها در کاهش قیمت ها و تنوع بخشی به سلیقه مصرف کنندگان نیز موثرند.

وی از جامعه اصناف و اتحادیه ها خواست با فعالیت بیشتر از ظرفیت خود در راستای تنوع بخشی و عرضه به موقع کالا در نمایشگاه ها استفاده ببرند زیرا ذات بازار سود جویی است و این سودجویی باید متعارف و منطقی باشد که هم عرضه کننده و هم مصرف کننده و هم تولید کننده از آن منتفع شوند. ک/3

7177/540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا