گوناگون

حمله موشکی به ساختمان هیات دولت لیبی

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم؛  “احمد معیتیق” نخست وزیر جدید لیبی که از هفته گذشته فعالیت خود را در ساختمان هیات دولت در مرکز طرابلس پایتخت این کشور آغاز کرده است، در زمان حمله که عصر چهارشنبه روی داد ،  در ساختمان حضور نداشت.      
 
نخست وزیر لیبی با وجود اصابت موشک به ساختمان هیأت دولت، امروز چهارشنبه با وزرای خود در این نهاد دیدار کرد.
 
هفته گذشته نیز افراد مسلح با گلوله‌های “آر پی جی” به منزل نخست وزیر لیبی در طرابلس حمله کرده بودند.
 
از 10 روز پیش 2 دولت رقیب در لیبی حکومت می کنند، یکی دولت “عبدالله الثانی” و دیگری دولت احمد معیتیق؛ پارلمان لیبی که کنگره ملی نامیده می شود، اوایل ماه می سال 2014 احمد معیتیق را به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب کرد.
 
اما عبدالله الثانی با استناد به مخالفت هواداران خود و این ادعا که برخی از نمایندگان پارلمان مخالف انتخاب احمد معیتیق هستند، بر ابقای خود اصرار دارد و از دستگاه قضایی خواسته است درباره حضور وی در سمت نخست وزیری یا کناره گیری اش از این سمت، تصمیم گیری کند.   
 
 
الثانی دیروز سه شنبه (3 ژوئن ) اعلام کرد که برای آرام کردن اوضاع به دستگاه های امنیتی دستور داده که مانع ورود احمد معیتیق و محافظانش به ساختمان هیأت دولت نشوند.
 
گروه های مسلح در لیبی پیوسته به نهادهای دولتی حمله می کند و هیچ دولتی در این کشور هنوز نتوانسته امنیت را به طور کامل برقرار کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا