گوناگون

مطالبات ورزشی قم با جدیت پیگیری می‌شود/ وضع بودجه نابسامان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش در نشست مشترک با مدیران و روسای هیئت های ورزشی قم که ظهر پنجشنبه در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد اظهار داشت: ورزش همگانی هم در بخش مردان و هم در بخش زنان باید با تمام توان توسعه پیدا کند البته ضعف مالی و مشکلات بودجه ای وجود دارد اما روسای هیئت های ورزشی که با تلاشی شبانه روزی بدون چشمداشت مشغول به کار هستند نباید اجازه دهند، برنامه های ورزشی هیئت ها با توقف مواجه شود.

وی گفت: وقتی به آمار جرم و فحشا و جرائم مواد مخدر نگاه می کنیم اگر یک هزارم هزینه ای که برای درمان مشکلات جرم و مواد مخدر در قم می شود در تقویت ورزش استان هزینه شود، مشکلات به صورت خودکار حل می شود.

استاندار قم افزود: : مطالبات ورزشی قم با جدیت پیگیری می شود البته مدیر کل ورزش و جوانان قم هم برای این که مشکلات مالی سد راه کار نشود باید با وزرات ورزش و جوانان ارتباط موثری برقرار کنند و تلاش کنند با برگزاری جلسات و رفت و آمد با وزراتخانه از ارتباطات و جلسات استفاده کنند.

حجت الاسلام صالحی منش بیان کرد: در مورد سد کوچری گفته بودند که اگر این سد آبگیری نشود تامین آب مردم قم برای تابستان با مشکل مواجه می شود اما با پیگیری ها و رفت آمدها فراوان، این مشکل حل شد و سخنگوی دولت هم در سفری که به قم داشت پرداخت هزینه 25 میلیارد تومانی این طرح را مورد تایید قرار داد.

وی عنوان کرد: وضعیت بودجه دولتی قم نابسامان است که تابعی از وضعیت تحریم است و کشور ما مثل کسی است که گلویش را گرفته باشند و بتدریج گلوی آن را فشار دهند و این ، نتیجه اعمال تحریم بر ضد کشورمان است.

استاندار قم گفت: همان طور که دیدیم در وضعیت جنگی، عراق طی 24 ساعت از پا درآمد در حالی که این کشور طی تحریم های چندین و چند ساله نابود شده بود البته با اقتصاد مقاومتی و تدبیر مقام معظم رهبری می توانیم بر تحریم فائق آییم اما باید بپذیریم که در خشکسالی بودجه قرار داریم.

وی تصریح کرد: در تامین هزینه های ورزش باید از وجود خیرین استفاده شود زیرا افرادی هستند که می توانند به ورزش کمک کنند و باری از روی دوش ورزش بردارند.

وی عنوان کرد: شدیدترین فشارها بر روی دوش من است و هر کس در استان با مشکل مالی مواجه شده و مستاصل می شود به من مراجعه می کند در حالی که بودجه های ما تا مهر ماه بسته بود و حقوق کارکنانمان را به سختی تامین می کردیم.

حجت الاسلام صالحی منش اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به قم توجه ویژه ای دارد و تا کنون 17 وزیر دولت به قم سفر کرده اند که برخی از آن ها بیش از یک بار به قم آمده اند و هر یک از وزرا در سفر به قم کمک های خوبی به استان داشته اند که البته برای عملی شدن وعده ها و برنامه ها، باید از داخل استان تحرکات خوبی انجام و کارها پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا