گوناگون

خروجی اتاق های فکر جهت دهی به رشد استان باشد

81150528 5671273

به گزارش ایرنا، ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ روز یکشنبه در نشست با اعضای ستاد اتاق فکر دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری افزود: در اتاق فکر باید محصولات علمی و پژوهشی دانشگاه ها با تجربیات ترکیب و با توجه به موقعیت بومی استان برنامه ریزی شود تا گامی در راستای سرعت بخشی به روند توسعه استان باشد.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: اتاق فکر دستگاه های اجرایی باید در تدوین برنامه های استانی ورود پیدا کند و برنامه نویسی تنها منوط به مشاور طرح نشود.

وی تصریح کرد: اتاق فکر باید در راستای نوشتن برنامه های استانی با توجه توازن منطقه ای و قابلیت ها موثر واقع شود تا در تدوین برنامه های بالادستی برنامه های استانی مبنا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه، طبق دستور قرآن تمام امور بر اساس مشورت پایه ریزی می شود، ادامه داد: همچنین استفاده از خرد جمعی پایه انقلاب اسلامی بوده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: اگر در گذشته، برای حل برخی از مشکلات اقتصادی استان از جمله مباحث آب و صنعت از تخصص های مختلف استادان دانشگاه ها استفاده می شد وضعیت فعلی اقتصاد استان متفاوت بود.

وی با بیان اینکه همکاری سه جانبه مردم، دولت و بخش خصوصی برای پیشبرد رشد استان ضروری است، گفت: باید در تدوین برنامه ها میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت علاوه بر این همکاری سه جانبه از استادان نخبه استفاده شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات پژوهشی دستگاه های دولتی باید در مسیر خود هزینه شود تا منجر به توسعه یافتگی در تمام عرصه ها شود.

سلیمانی دشتکی، فعالیت اتاق فکر را راهی برای دوری روزمرگی دستگاه ها عنوان کرد و گفت: برای رشد و توسعه همه جانبه استان از اعضای اتاق فکر می خواهم که به استانداری برنامه ارائه بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:خروجی اتاق فکر دستگاه های دولتی نشست های علمی و تخصصی است.

ˈعلیرضا شجاعیˈ افزود: اولین نشست دانش و توسعه با رویکرد اقتصاد و فرهنگ با حضور سخنرانان ملی و دانشگاهی تا پایان اردیبهشت برگزار می شود.

وی اظهار داشت: کارگاه آموزشی برای عموم مردم در راستای ارتقا مهارت های فکری در جامعه نیز تا پاین اردی بهشت برگزار می شود.

7363/558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا