گوناگون

خسارات طوفان در گرمسار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تشریح آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در استانهای شمالی گفت:‌ خوشبختانه با اقدامات انجام شده هم اکنون همه افرادی که دچار حادثه شده‌اند در شرایط ایمن به سر می برند.

به گزارش فارس، پیرحسین کولیوند گفت: طی دو روز گذشته 4 استان آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و سمنان درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که اقدامات امدادی برای نجات آسیب دیدگان به موقع انجام شد.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی روستاهای اطراف سراب دچار آبگرفتگی شده بودند که با اقدام به موقع امدادگران مشکل حل شد.

وی افزود:‌ در استان سمنان نیز از روز چهارشنبه شاهد سیل و آبگرفتگی در معابر به خصوص در شهرهای گرمسار و آرادان بودیم و طوفانی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در این مناطق گزارش شد و حدود 300 نفر را دچار آسیب کرد که با حضور نیروهای امداد و ارسال آب و غذا نگرانی ها در این منطقه نیز بر طرف شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد:‌ در منطقه خطیر کوه مهدی شهر و دامغان نیز طی دو روز گذشته مواردی از سیل و آبگرفتگی داشتیم که بیشتر به زمین های کشاورزی خسارت زد و در این مناطق تلفات جانی و مصدوم نداشتیم.

کولیوند ادامه داد: در استانهای گلستان و مازندران به علت شدت بارندگی و آبگرفتگی عملیات امدادی سنگین تر بود زیرا در تعداد زیادی از روستاها راههای ارتباطی کاملاً بسته شده بود به عنوان مثال روستای لونور در نزدیکی بابل، و روستاهای زیرآب و آلادشت در نزدیکی زرین کوه و نیز روستای بند افروز کاملاً در محاصره آب قرار گرفته بودند که البته اکنون راهها باز شده و مشکل بر طرف شده است.

وی گفت:‌ در استان مازندران و منطقه بهشهر، کلاردشت و نکا نیز بارندگی شدید باعث آبگرفتگی شده بود که عملیات امداد رسانی انجام شد البته مدیر کل بحران این استان اعلام کرده بود که 3 نفر که مشغول پاکسازی جوی آب در نزدیکی کارخانه آلومینیوم سازی بودند به علت خالی شدن زیر دیوار و سقوط آن دچار حادثه شدند و دو نفرشان فوت کردند و یک نفر مصدوم آن نیز به بیمارستان منتقل شد که البته گزارشی در این مورد در سازمان امداد و نجات نداشتیم.

مسئول مرکز مدیریع عملیات بحران وزارت بهداشت ادامه داد: در منطقه زیرکوه کیاسر نیز آبگرفتگی شدید داشتیم که بر طرف شد. همچنین در استان گلستان در نزدیکی آزادشهر روستای نرگس چال به علت ترک یک دیوار حدود 30 نفر در معرض خطر بودند که همگی آنها به یک اردوگاه منتقل شدند.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون هیچ نگرانی از خطر برای ساکنان استانهای دچار سیل و آبگرفتگی نداریم اما از مردم می خواهیم که هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند تا بتوانیم از شدت و میزان حوادث احتمالی کم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا