گوناگون

خسروی: لابی ضعیف، ذخیره شدن فغانی را در پی داشت

علی خسروی در خصوص انتخاب یک داور ایرانی برای گروه داوری بازی افتتاحیه به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی افتتاحیه بازی بسیار مهمی است و حتی رئیس جمهور بسیاری از کشورها این بازی را تماشا می‌کنند صرف این مطلب که یک داور ایرانی برای گروه داوری بازی افتتتاحیه انتخاب می‌شود باعث خوشحالی است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک ایرانی دلمان می‌خواست علیرضا فغانی به عنوان داور اصلی سوت می‌زد اما انتخاب او به عنوان داور چهارم هم فرق چندانی نمی‌کند چرا که او به هر حال نماینده داوری آسیا و ایران در زمین خواهد بود.

پیشکسوت داوری کشورمان افزود: همیشه در جام‌های جهانی نماینده داشتیم به طوریکه در 3 دوره گذشته یعنی دوره‌های 2010،2002 و 2014 داوران ما بازی افتتاحیه را داوری کرده‌اند و حضور فغانی و کامرانی‌فر در دوره‌های مختلف جام جهانی باعث افتخار ماست.

خسروی ادامه داد: چهار گروه داوری از آسیا انتخاب شده‌اند که از کشورهای ژاپن، ازبکستان، استرالیا و بحرین هستند و فغانی در گروه پنجم و ذخیره قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخاب داورانی از کشورهای کوچک و کم جمعیت چون بحرین در گروه اصلی چرا باید فغانی در گروه ذخیره قرار گیرد؟ گفت : اعتقاد دارم فغانی توانایی قضاوت بازی افتتاحیه به عنوان داور وسط را داشت اما داوران بر اساس لابی‌هایی که کشورها داشته‌اند ما انتخاب می‌شوند.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: ما علاوه بر تقویت سیستم داوریمان باید ارتباطمان را نیز تقویت کنیم به طوریکه در گذشته به جای آنکه آقایان به فکر منافع خود باشند اگر امروز در کمیته داوران آسیا عضو داشتیم ، فغانی به عنوان داور وسط انتخاب می‌شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا