گوناگون

داعش چهره زشتی از اسلام به تصویر کشیده است

 
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن‌کریم حمایت و مساعدت خود را برای مجاهدین فی‌‌سبیل‌الله تضمین کرده است گفت: هم اینک آنچه در سوریه و عراق شاهد آن هستیم سوء استفاده از واژه مقدس جهاد است که بجای تقویت باعث تضعیف و به جای موفقیت موجب عقب‌گرد اسلام می‌شود.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با اشاره به حمایت اسرائیل و دیگر کشورهای استکباری از داعش تصریح کرد: زمانیکه در راس برنامه‌های جهادی سر و کله دشمن پدیدار شود و معلوم شود که مجاهدین در آستین اسرائیل و بدخواهان دین پرورش می‌یابند چیزی به جز ضرر و زیان نصیب اسلام و مسلمین نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه نامگذاری داعش تحت عنوان دولت اسلامی عراق و شام، به تنهایی منظورشان از بهم زدن اوضاع کشورهای اسلامی برملا می‌کند، تشریح کرد: بی‌شک پشت پرده داعش دشمنان سرزمین‌های اسلامی هستند و علت اصلی تشکیل این گروهک خودخواهی، زیاده‌طلبی و حرف‌شنوی وهابیت از استعمار است.
 
شیخ قتالی، با بیان اینکه سکوت برخی از کشورهای اسلامی در رد گروهک‌های تکفیری کمتر از حمایت نیست افزود: بعدها تاریخ خود شهادت می‌دهد که پشت پرده داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری و تروریستی چه افراد و چه کشورهایی حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه ادعاهای داعش با واقعیت آن کاملا تفاوت دارد تصریح کرد: داعش ادعای مسلمانی می‌کند اما در عمل سرمایه‌‌های اسلام را هدف قرار داده است، ظرفیت‌های انسانی و مالی اسلام را از بین می‌برد و علی‌الخصوص که مثل یک ذبح شرعی انسان مکرم و معصوم را به قتل می‌رساند؛ داعش امروز یک چهره بسیار زشت را از اسلام به تصویر کشانده است.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه وظیفه همه مسلمانان محکومیت داعش است افزود: همانطور که بزرگان اهل‌سنت مثل دارالفتاء الازهر کاملا صریح هرنوع همکاری با داعش را حرام اعلام کرده است، ما هم بر یک چنین فتوایی تمکین داریم.
 
 وی با بیان اینکه برخی از خیانت‌ها و تاخت و تازهای این فرقه ابله، حمله کردن به مقدسات دین اسلام و سایر ادیان است خاطرنشان کرد: حمله و اهانت لفظی و ناسزای داعش به قبور انبیا و بزرگان دین و تخریب مساجد اهل‌سنت حکایت از کینه‌توزی این گروهک با مسلمانان است.
 
وی تشکیل بسیج مردمی در عراق را کارساز خواند و افزود: فتوای مجتهد عالی‌قدر حضرت آیت‌الله سیستانی که بر قدرت مردم و مسلمانان عراق واقف هستند و فتوای علما اسلامی الازهر در اهل‌سنت نوعی نماد وحدت و تکمیل‌کننده پازل نابودی تفکر تکفیر و گروهک‌های منحرف و خیره‌سری چون داعش خواهد بود.
 
شیخ قتالی با بیان اینکه مسلمانان باید به طور دسته جمعی جلوی حرکت زشت و نابجای تکفیر را بگیرند اظهار کرد: عملکرد شیطانی داعش حکایت از خبث طینت و عمق حماقت آنها دارد و نشان می‌دهد که آنها تا چه حد بی‌راهه می‌روند و به چه کسانی وابسته هستند./

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا