گوناگون

دبیر شورای مواد مخدر استان مرکزی معرفی شد/91 درصد کشفیات مواد مخدر از طریق نیروی انتظامی

به گزار ش خبرنگار مهر، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عصر چهارشنبه در این مراسم گفت: سردار ملکی یکی ازنیروهای فعال در این زمینه بوده اند ؛ اما تغییرات این بخش در راستای پیگیری وزیر کشور در اصلاح ساختاری این ستاد صورت گرفته است.

علیرضا جزینی افزود: از آنجاییکه دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر دو سمت دبیرخانه و دبیر را داشت و دبیرخانه محل سازمانی داشت و دبیر محل سازمانی نداشت این تصمیم گرفته شد که برای دبیر محل سازمانی تعریف و دبیرخانه حذف شود.

وی ادامه داد: این ساختار به تمامی استان ها ابلاغ و نیروهایی که به طور مستمر می توانند در محل کار حضور داشته باشند در اولویت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه مقابله طبق آمار 91 درصد کشفیات مواد مخدر از طریق نیروی انتظامی انجام شده که نشان دهنده حضور مثبت نیروی انتظامی در این بخش و همچنین در حوزه اجتماعی است.

کارکنان نیروی انتظامی بعنوان اعضای فعال ستاد مبارزه با مواد مخدر

جزینی تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی بعنوان اعضای فعال ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند و تودیع سردار ملکی به منزله جدا شدن فرمانده انتظامی از این ستاد نیست و امیدواریم کارکنان این نیرو همچنان با توجه به گستردگی ساختار و اشراف بر امر مبارزه همچون گذشته در این حوزه خوش بدرخشند.

وی گفت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از معضلات کنونی جامعه است که نیازمند همکاری دستگاه های مختلف برای کنترل و مبارزه است.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: مسئله مبارزه با اعتیاد فرابخشی است و همکاری گسترده بخش های مختلف را می طلبد.

محمدحسین مقیمی افزود: خوشبختانه استان مرکزی در این بخش فعالیت خوبی داشته است و در امر مبارزه، دستگیری و شناسایی با تعامل خوب نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات اتفاق های خوبی در این بخش افتاده است.

وی ادامه داد: سردار ملکی و مجموعه اعضای شورا در انجام وظایف خودتلاش بسیار کردند و از تلاش های ایشان در سمت رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قدردانی می کنیم.

آمار کشفیات مواد مخدر در استان 800 کیلو و 300 کیلو کشف

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: طی دو سال تصدی گری این امر تمام توان شورا برای انجام بهتر امور بکار گرفته شد.

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: در ابتدای مسئولیت خود در استان، آمار کشفیات مواد مخدر در استان 800 کیلو و 300 کیلو کشف مشترک با استان قم بود ولی هم اکنون این عدد با بیش از دو تن کشف در سال 92 و 800 کیلوگرم در دوماهه اول امسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی موتور محرکه مبارزه با مواد مخدر که در صورت حذف، هیچ فرد و یا دستگاهی نمی تواند جایگزین آن شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا