گوناگون

درصد جانبازی و سابقه نیز به امتیاز ایثارگری تبدیل می‎شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: درصد جانبازی و سابقه نیز به امتیاز ایثارگری تبدیل می‎شود و کمیسیون اجتماعی مجلس امتیازات ایثارگری را تلفیق کرده که با تصویب کامل طرح، مشکلات زیادی از ایثارگران حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، عبدالرضا عزیزی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان گفت: طرح اعطای امتیازات تلفیقی ویژه خانواده ایثارگران در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‎شود.

وی با تأکید بر ارزش‎گذاری به تمامی رشادت‎ها در طول جنگ تحمیلی فارغ از توجه به حضور در جبهه‎های جنگ ادامه داد: در این راستا جانبازان ویزه نیز به صورت ویژه دیده خواهند شد.

وی اضافه کرد: هم‎چنین جانبازانی که درصد ایثارگری آنان زیر 25 درصد و به دلیل ضایعات اعصاب، روان و شیمیایی است، از امتیازات جانبازان 25 درصدی برخوردار خواهند شد که این طرح نیز در حال بررسی است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‎چنین لایحه جامع خدمت‎رسانی به ایثارگران نیز که بیش از پنج سال به دلیل عدم اعتبار بلاتکلیف مانده بود پس از پیگیری‎های بسیار این لایحه تصویب و به رئیس‎جمهور ابلاغ شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در بودجه سال گذشته 46 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مطالبات ایثارگران در نظر گرفته شد، چرا که کمیسیون اجتماعی به صورت ویژه پیگیر حقوق ایثارگران است.

وی افزود: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تنها 10 جلسه در کمیسیون اجتماعی تشکیل شد، اما طی 9 ماهه پایانی سال گذشته، 168 جلسه کمیته و 90 جلسه کمیسیون برگزار و 75 تا 80 طرح و لایحه در این کمیسیون بررسی شده است.

وی گفت: امسال نیز 30 هزار میلیارد اعتبار برای فعالیت‎های مرتبط با جوانان در کمیسیون اجتماعی تصویب شد که متأسفانه کمیسیون تلفیق با این میزان موافقت نکرد و این در حالی است که تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج از 900 هزار نفر در سال گذشته به یک میلیون و 50 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم‎چنین اظهار کرد: آمار بیکاران کشور در آینده نزدیک، به 8 میلیون نفر می‎رسد که نیمی از این جمعیت افراد تحصیلکرده خواهند بود.

انتهای ییام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا