گوناگون

دستگیری شکارچیان متخلف در زابل

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست در زابل چند شکارچی متخلف را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، محمدی در این باره اظهارکرد: این یگان در یکسری گشت‌های شبانه‌روزی در منطقه سیستان و ایجاد پست‌های نامحسوس دیده‌بانی در تمام مناطق مورد نظر این اداره کل توانست دو شکارچی متخلف را دستگیر کند.

محمودی گفت: این شکارچیان یک قطعه پرنده پلیکان و تعدادی پرنده از نوع کاکایی را شکار کرده بودند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در ادامه اظهارکرد: پرنده‌های شکار شده از روی جسد و سایر علائم باقی مانده مانند پر، پاها و سر شناسایی شدند که بلافاصله متخلفان پس از تکمیل پرونده و تهیه مستندات، به مراجع ذی‌صلاح قانونی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت پس از گشت‌زنی‌های فراوان و ایجاد پست‌های دیده‌بانی توانست این متخلفان را پس از تعیقب و گریز فراوان دستگیر کنند.

وی بیان کرد: یگان حفاظت در طی هفته‌های گذشته با یک برنامه‌ریزی جدید و با رویکردی حفاظتی و با ایجاد سپرهای چند لایه مراقبت و نگهداری اعم از گشت‌های سیار شبانه‌روزی، گشت‌های فوری و بدون اطلاع قبلی، ایجاد دیده‌بانی‌ها سیار، کاشت دوربین‌های تله‌ای، ایجاد شبکه‌ای از همیاران محیط‌زیست توانسته در این مدت کم جلوی تعداد زیادی از تخلفات شکار و صید را بگیرد و بطوری که در طی دو هفته اخیر حداقل سه خودروی شکارچیان به محض ورود به منطقه بلافاصله با اقدام جلوگیرانه یگان حفاظت مواجه شده و اقدام به خروج از منطقه کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا