گوناگون

دولت برای برای نگهداری راهها 90هزار میلیارد ریال کسری اعتبار دارد

81222674 5798007

به گزارش ایرنا،احمد مجیدی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران راه و شهرسازی هرمزگان در توضیح این مطالب افزود:سالیانه حدود 100 هزار میلیارد ریال برای نگهداری راهها در کشور نیاز است ولی مجموع اعتبارات نگهداری راه در کشور سالانه 10هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: کارکنان راهداری کشور در سه ماه گذشته به دلیل مشکلات مالی حقوق دریافت نکرده اند و از ابتدای امسال تا کنون یک ریال از اعتبارات عمرانی اختصاص نیافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : از 102 هزار کیلومتر راه آسفالته ، حدود 50 درصد آنها در روستاها ساخته شده که راههای با هشت سال سابقه ساخت نیازمند روکش هستند که برای این بخش نیز اعتباری وجود ندارد.

وی سوانح جاده ای را یکی دیگر از چالش های مهم حمل و نقل جاده ای معرفی و اضافه کرد: سال گذشته پنج هزار و 500 موتورسوار در کشور جان خود را در این حوادث از دست دادند.

به گفته مجیدی در سال 85 تعداد خودروها در کشور شش میلیون دستگاه و میزن تلفات جاده ای 28 هزار نفر بوده اما در حالی که تعداد خودروها به 16 میلیون دستگاه افزایش یافته تعداد کشته شدگان سوانح جاده ای در آمارهای جدید به 18هزار نفر کاهش یافته است.

معاون امور دولت و هماهنگی استان های وزارت راه و شهرسازی در تشریح حمل و نقل هوایی نیز اظهار داشت: از 247 فروند هواپیمای کشور، 100 فروند هواپیما زمین گیر هستند و با مذاکرات انجام شده ،برای تامین قطعات مورد نیاز این هواپیماها توافق شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد:در بخش حمل و نقل ریلی نیز هم اکنون 10 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در کشور وجود دارد و 9 هزار کیلومتر دیگر نیز در حال ساخت است و یکهزار و 700 واگن مسافری نیز در کشور فعال است که 700 واگن فرسوده هستند .

وی احداث چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی برقی را از برنامه های این وزارتخانه اعلام و اضافه کرد: با احداث این خطوط سرعت قطارها به 120 تا 130 کیلوکتر در ساعت خواهد رسید.

معاون امور دولت و هماهنگی استان های وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های مصوب سفر رییس جمهوری به هرمزگان اشاره کرد و گفت طرح هایی مانند :فاز دوم توسعه بندرشهیدرجایی ، بزرگراه بندرعباس به عسلویه، بندرعباس به جاسک و توسعه فرودگاه جاسک به طور مستمر در حال پیگیری است و از میزان پیشرفت آنها گزارش هفتگی تهیه می شود.

مجیدی همچنین با تشریح وضعیت مسکن مهر در هرمزگان و کشور یادآور شد: از 56 هزار واحد مسکن مهر هرمزگان حدود 30 هزار واحد تکمیل شده و عده ای نیز با مشکل کمبود آورده مواجه هستند که به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا این افراد بتوانند واحدهای خود را بفروشند.

به گفته وی هرچند زارت راه و شهرسازی به دنبال رفع مشکل مسکن است اما بانک مرکزی به دلیلعدم برگشت پرداختی ها و تورمی که مسکن مهر ایجاد کرد دیگر به چنین طرحی اعتقاد ندارد.

وی تشکیل صندوق توسعه مسکن بوده را یکی از پیشنهادهای در حال پیگیری معرفی کرد تا اقساط مردم برای نوسازی بافت های فرسوده استفاده شود.

وی توقع ایجاد شده در دولت قبل که مردم می توانند با 20یا 30میلیون سهم آورده صاحب خانه شوند را مشکلی دانست که گرفتاری های زیادی به دنبال خود داشته است.

در پیان این آیین از خدمات مهدی زندیه وکیلی مدیرکل سابق راه و شهرسازی هرمزگان تقدیر و فرشید دستوان به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان هرمزگان معرفی شد.ک/3

7192/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا