گوناگون

دیوان عدالت اداری حداکثر تعامل را با دستگاه های اجرایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری عصر پنجشنبه در همایش سراسری روسا و کارشناسان حقوقی سازمان تامین اجتماعی در تبریز با بیان اینکه این سازمان به دلیل ماهیت مسئولیتی که بر عهده دارد با چالش های پرشماری روبرو است، افزود: از این رو تعداد کثیری از پرونده های مورد رسیدگی در دیوان عدالت اداری به این دستگاه اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: طبق اصل 29 قانون اساسی بار سنگین تامین رفاه عمومی بر دوش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و از این رو باید توانمندی های آن متناسب با این مسئولیت ارتقاء یابد.

منتظری افزود: گرچه در گذشته کشور در دوره هایی به صورت طبیعی با برخی چالش ها از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های خارجی روبرو بوده است اما علاوه بر اینها برخی از مسئولین نیز با سو مدیریت مشکلات موجود را تعمیق می کردند.

وی ادامه داد: علی رغم کثرت پرونده های مربوط به سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری ارقامی که ارائه می شوند به لحاظ دامنه گسترده سازمان غیر طبیعی و غیرمعمول بشمار نمی آیند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه باید تمام تلاشمان را معطوف به این هدف کینم که این آمار کاهش یابد، گفت: در دوره ریاست دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی این سازمان شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته یافته است و امیدواریم ارتقاء سطح آن روز بروز پررنگتر شود.

آیت اله منتظری افزود: وظیفه خود می دانیم که در ارتباط با دعاوی مطروحه در دیوان حداکثر تعامل را با دستگا ههای اجرائی داشته باشیم تا چنانچه از لحاظ قانونی مشکلی در این دستگاهها وجود دارد رفع شود.

وی ادامه داد: یکی از اشکلاتی که عموما شاهد آن هستیم این است که دستگاه ها پاسخ مقتضی را در مهلت مقرر به دیوان ارائه نمی کنند و این طولانی شدن مدت زمان دادرسی را درپی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین تاکید کرد: دستگاههای اجرائی هر جا متوجه شدند بیت المال مردم در اثر اجرای آراء دیوان به خطر می افتد آنرا به ما اطلاع دهند تا صدور این آراء متوقف شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا