گوناگون

رابطه‌ی مستقیم اعتیاد و ترک تحصیل

کریم رنجه بازو در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دانش‌آموزانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا می‌کنند به علت فراهم آوردن هزینه‌های سنگین و مداوم تهیه مواد مخدر از ادامه‌ی تحصیل باز می‌مانند. اعتیاد به تدریج برای افراد معتاد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به صورت یک هدف در می‌آید و سایر اهداف زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس اگر تحصیلات مانعی در برابر اعتیاد آن‌ها به وجود بیاورد به سادگی آن را کنار خواهند گذاشت ، اعتیاد دانش آموزان و کم‌سالان باید مورد توجه مربیان و متولیان امور تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: مسئله‌ی اعتیاد از این جهت باید مورد توجه مربی و سایر دست‌اندر‌کاران مدرسه قرار گیرد که عاملی بازدارنده از تحصیل و مدرسه و آموزش است که باعث افت تحصیلی می‌شود. زیرا زمانی که دانش‌آموز با حمایت خانواده مشغول تحصیل است در صورتی‌که با مواد مخدری همچون هروئین و غیره معتاد شده از عهده‌ی تأمین مخارج آن برنیاید مجبور است تحصیل را رها کند و به کار و اشتغال روی بیاورد و حتی ممکن است به اعمال خلاف و بزهکاری دست بزند. 

وی در پایان با اشاره به رسالت معلم و مراجع ذیربط برای توجه به امر آموزش و سلامت فرد خاطرنشان کرد: رسالت معلم و مربی برای حفظ سلامت فرد و جامعه تا آنجاست که در هنگام ضرورت نسبت به آگاهی‌های لازم به دانش‌آموزان اقدام کنند تا او را فردی مفید برای جامعه تربیت نمایند و از بروز بزهکاری و اعمال خلاف قانون در جامعه جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا