گوناگون

راههای مازندران مرمت شود/ روکش آسفالت راه تاریخی کندوان

به گزارش خبرنگار مهر، عزيزالله فيلي پیش از ظهر شنبه در حاشيه بازدید از محورهای هراز و سوادکوه عنوان کرد: تلاش سازمان راهداري كشور اين است كه به سمت راهداري پويا رفته و شكي نيست كه اين راهداري امكانات جديد و نيروي انساني مختصص مي خواهد.

فيلي ادامه داد : موثرترين شرايط براي حمل و نقل، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني لازم بوده تا بتوان با خيالي آسوده تردد كرد و از جمله اهدافي كه اين سازمان براي دستيابي به آن تلاش مي كند.

مديركل دفتر نگهداري راه و ابنيه فني سازمان راهداري كشور در ادامه به محورهاي ارتباطي هراز و سوادكوه اشاره و اظهار داشت: با توجه به حجم بالاي تردد در سطح اين محورها و ابنيه هاي فراوان بايد نگاه ويژه اي به اين محورها شود.

وي ياد آور شد: با توجه به نزديك شدن به فصل سرما بايد هرچه سريع تر نسبت به ترميم و اجراي روكش آسفالت محورهاي مذكور و همين طور بررسي و مرمت ابنيه هاي موجود آن اقدامات بهنگامي صورت پذيرد.

فیلی عنوان کرد: دو نوع نگاه ازسوي سازمان راهداري به محورهاي ارتباطي اين استان بوده كه يك نگاه خاص و ملي و ديگري نگاه استراتژيك به اين راههاست، چرا كه مازندران به لحاظ شرايط خاص و وجود امتيازات طبيعي و گردشگري و همچنين شرايط جغرافيايي آن مي طلبد كه راههاي ارتباطي آن هر چه سريع تر به استانداردهاي لازم برسد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان آمل از ايمن سازي محور آمل _ بابل قديم (محدوده سه راهي فيروزكلا)  با نصب نيوجرسي به منظور تفكيك باند و افزايش ضريب ايمني محورخبر داد و گفت: يكي از اهداف راه و شهرسازي استان ايمن سازي محورها برای تامين سلامت كاربران جاده اي است.

علیرضا یوسفی در ادامه به محور ارتباطي آمل _ بابل قديم اشاره و عنوان کرد: اين محور به طول 30 كيلومتر يكي از محورهاي پرتردد مازندران بوده كه عمليات تعريض و چهار خطه شدن آن توسط اداره كل راه و شهرسازي استان در دست اجراست.

يوسفي در خصوص ايمن سازي محور فوق اظهار داشت: با توجه به اينكه اكثر سوانح رانندگي در اين محور علي الخصوص منطقه “سه راهي فيروزكلا” از نوع تصادفات رخ به رخ بوده، لذا اين اداره برای ايمن سازي منطقه مذكور اقدام به جداسازي و تفكيك باند رفت و برگشت با نصب نيوجرسي و چراغ چشمك زن کرده است.

وي حذف نقاط پرحادثه –جداسازي باندهاي رفت و برگشت – نصب علائم و تابلوهاي ايمني – خط كشي – نصب گاردريل – نصب حفاظ هاي بتني در پرتگاهها – احداث ديوار ضامن و حائل – گابيون گذاري و …. را تنها بخشي از اقدامات و فعاليتهاي ايمني اين اداره در سطح محورهاي آمل برشمرد.  

عباسعلی نجفی مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي مازندران از عمليات روكش آسفالت در قالب دو اكيپ در محور ارتباطي كندوان با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال خبر داد و گفت: راه تاريخي کندوان با قدمت بيش از 70 سال تنها راه ارتباطي زميني غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهاي سال به ويژه مناسبت‌ها و تعطيلات براي جابه‌جايي بار و به ويژه مسافر با وسعتي بسيار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌اي قرار مي‌گيرد.  

وي تصريح کرد: بدون شک توجه به بهسازي و بازسازي گذرگاه ديرپاي کندوان که در زيربخش‌هاي متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌اي تاثيرگذار است، نتايجي همچون توسعه گردشگري و اقتصاد محلي و افزايش نشاط اجتماعي خواهد داشت.

نجفي ابراز اميدواري كرد: در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازي شاهد توجه بيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهي محور کندوان باشيم.

مدير راهداري راه و شهرسازي مازندران عنوان کرد: از اين رو اين اداره كل در راستاي برنامه ها و اهداف خود در زمينه حفظ و نگهداري رويه راههاي تحت پوشش خود اقدامات گسترده اي را در دستور كار خود داشته كه از جمله آنها مي توان به عمليات روكش آسفالت محور كندوان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا