گوناگون

راهکار اروپا برای ممانعت از سفر تروریست‌ها

اتحادیه اروپا در سایه نگرانی از سفر نیروهای افراطی از این کشورها به سوریه و بازگشت آنها برای انجام اقدامات تروریستی در داخل وطن، کارگروهی ویژه برای مقابله با این موضوع تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزاری کشور اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی جدید برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به جنگ داخلی سوریه هستند. مطابق این طرح قرار است وب‌سایت‌های تروریست‌های سوری فیلتر شوند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وزیران همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای مقابله با تبلیغات تروریست‌ها برای دعوت و جذب افراد افراطی به سوریه و سپس بازگشت آنها به وطن برای انجام اقدامات تروریستی خبر می‌دهند.

وزاری کشور فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی در روز پنجشنبه (۱۵ خرداد) اعلام کردند هر گونه اقدامات جدید در این باره با حمایت‌های گسترده‌ای روبرو ست.

در این بیانیه که مقامات این کشورها صادر کرده‌اند همچنین تصریح شده تشکیل این کارگروه به پیشنهاد کشور انگلیس نیز مورد حمایت کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

در همین حال، وزرای کشور فرانسه و بلژیک هم از برگزاری نشست‌هایی با فراهم‌آورندگان خدمات اینترنت در سرتاسر اروپا با هدف بررسی راهکارهای جلوگیری از فعالیتهای تبلیغاتی تروریست‌های سوریه خبر داده‌اند.

به گفته آنها قرار است در این نشست‌ها «امکان حذف فوری سایتهای اینترنتی و پیامهایی که بذر نفرت می‌پاشند و افراد را به افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و تروریسم تحریک می‌کنند» مورد بررسی قرار گیرند.

مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی طی ماههای گذشته بارها درباره بازگشت آن دسته از شهروندان این کشورها که در سوریه در حال پیکار با دولت بشار اسد هستند هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها می‌گویند سوریه به میدانی برای آموزش تروریست‌هایی تبدیل شده که ممکن است بخواهند در خاک آمریکا و اروپا دست به اقدامات افراطی بزنند.

تیراندازی یک شهروند فرانسوی در موزه یهودیان در بروکسل در ماه گذشته که در خلال آن ۴ نفر کشته شدند به منزله هشداری برای به واقعیت پیوستن این نگرانی‌ها تعبیر شده است. گفته است این شهروند فرانسه در درگیری‌های سوریه حضور داشته است.

آمریکا، کشورهای اروپایی و متحدان عربی آنها با حمایت از معارضان سوریه نقش فعالی در دامن زدن به ناآرامی‌های این کشور از زمان آغاز آن در سال ۲۰۱۱ داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا