گوناگون

فرمانداری قصرشیرین متولی اصلی و مدیر بازارچه مرزی پرویزخان است

81228281 5807555

ˈافشین رضاییˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از نظر فنی و حقوقی هر شرکتی که در محل بازارچه مرز رسمی پرویزخان فعالیت کند باید درآمدهایش را به یک حساب غیردولتی که از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد، واریز کند.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه فرمانداری مدیریت بازارچه را بر عهده دارد امکان واریز درآمدها به حساب فرمانداری بعنوان یک دستگاه دولتی وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه و شهرداری قصرشیرین که نهاد غیردولتی محسوب می شوند برای این منظور شرایط لازم را دارند.

رضایی گفت: براساس توافقی که انجام شد و با نظر استاندار کرمانشاه، سازمان همیاری شهرداری های استان که پیشتر نیز متولی بازارچه های مرزی استان بود، بعنوان پیمانکار در مرز پرویزخان زیرنظر مدیریت بازارچه (نماینده فرمانداری قصرشیرین) انتخاب شد.

به گفته وی، هم اکنون چهار شرکت (خدمات مربوط به تخلیه و بارگیری کارگری، جرثقیل، لیفتراک و توزین باسکول) انجام فعالیت های بازارچه را بر عهده دارند که این شرکت ها باید درآمدهای حاصل از ارایه خدمات را به یک حساب غیر دولتی واریز کنند.

وی با بیان اینکه بزودی (20 تا 30 تیرماه) قرار است مناقصه واگذاری خدمات مذکور در این مرز به شرکت های واجد شرایط برگزار شود، اظهار کرد: برندگان مناقصه بعنوان متولی ارایه این نوع خدمات در بازارچه مرزی پرویزخان معرفی می شوند.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: شرکت هایی که در این مناقصه برنده شوند باید با سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه بعنوان پیمانکار بازارچه پرویزخان قرارداد منعقد کرده و سپس درآمدهایشان را به حساب این سازمان واریز کنند تا این درآمدها زیر نظر استاندار کرمانشاه برای شهر قصرشیرین و دیگر شهرداری های استان هزینه شود.

رضایی با اشاره به اینکه در سال های قبل بدلیل مدیریت ضعیف سازمان همیاری شهرداری ها مشکلات متعددی در پرویزخان بوجود آمد، گفت: در دوره جدید مدیریت بازارچه با فرمانداری است و سازمان همیاری شهرداری ها بعنوان پیمانکار زیر نظر فرمانداری قصرشیرین تنها طرف قرارداد با شرکت های خدماتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پارکینگ های مستقر در بازارچه پرویزخان برای استقرار تانکرهای ترانزیت سوخت و کامیون های حامل کالاهای صادراتی در اختیار شهرداری قصرشیرین است تا درآمدهای حاصل از این اماکن را صرف انجام امور عمرانی و خدماتی شهر کند.

هم اینک روزانه بطور میانگین 800 تا یک هزار کامیون حامل انواع کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان و حدود 300 کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود ضمن اینکه روزانه حدود 500 تانکر ترانزیت سوخت نیز از طریق مرز پرویزخان وارد کشورمان شده و به همین تعداد نیز روزانه خارج می شوند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی حدود 27 هزار نفر دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است که خسروی با حوزه حکومت مرکزی عراق و پرویزخان نیز با حوزه اقلیم کردستان هم مرز است.ک/3

707/567/712

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا