گوناگون

ردپای پلنگ صورتی در سازهای اکستر بادی تهران

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران سومین شب از جشنواره رنگ موسیقی با اجرای گروه “اکستر سازهای بادی تهران” به سرپرستی “سینا ذکایی” که اجرای مجدد کنسرت دی ماه 92 بود شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا پس از مستقر شدن تماشاگران نوازندگان سازهای ضربی شروع به نواختن کردند تا تمامی اعضای ارکستر مستقر شده و موسیقی را همراهی کنند.

پس از اجرای چند قطعه گروه کر بر روی سن آمده تا به همراه گروه “ارکستر سازهای بادی تهران” هنرنمایی کنند و پس از پایان قطعه گروه کر از صحنه خارج شده و سازهای بادی اجرای قطعات خود را ادامه دادند.

پس از یک استراحت کوتاه بخش دوم آغاز شد و باز هم با نواختن سازهای ضربی کنسرت آغاز و نوازندگان سازهای بادی در ادامه به کار اضافه شدند و در ادامه تک نوازی و عرض اندام هنرمندان سازهای بادی تشویق حاضران در تالار وحدت را به همراه داشت و شور و هیجان خاصی را در بین تماشاگران به وجود آورد.

در ادامه کنسرت “مهرداد مهدی” به عنوان نوازنده مهمان ساز آکاردئون به صحنه آمد تا یکی از زیباترین قطعات این اجرا را بنوازد.

پس از این قطعه گروه “ارکستر سازهای بادی تهران” یک قطعه پرانرژی دیگر نواختند که در میانه کار نوازندگان سازهای بادی دست از دمیدن کشیده و در ابتدا “علی فراهانی” پرکاشن سپس “سینا پرتویی” درامز و “مهراد هزارخانی” گیتار باس و در آخر “رضا معرف” نوازنده پرکاشن در مقابل یکدیگر ارز اندام نموده و در انتها سازهای بادی به کار اضافه شدند.

در ادامه کنسرت “بابک صفرنژاد” نوازنده هارمونیکا به روی صحنه آمد تا گروه را برای نواختن یک قطعه همراهی کند. صفرنژاد اجرا را با یک مقدمه آرام آغاز و سپس به همراه اعضای گروه به هنرنمایی پرداخت که تشویق بی امان حاضران در سالن را به همراه داشت.

در قطعه بعدی پلنگ صورتی پای خود را در یکی از سازها کرده بود و تازمانی که آن را پیدا کردند بیرون آورده و سپس موسیقی پلنگ صورتی را نواختند که با تشویق حاضران همراه بود.

در انتها “سینا ذکایی” سرپرست گروه “ارکستر سازهای بادی تهران” گفت: علت شرکت ما در جشنواره مستقل رنگ موسیقی این است که سالی یک بار جشنواره ای با نام جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود که باافتخار گروه ما را دعوت نمی کنند و ما این جشنواره را با کمال میل و بدون عقد هیچ قرارداد و نوشته خاصی پذیرفتیم زیرا ما این وقت 2 ساعته با شما بودن را از دست نخواهیم داد و نکته بعدی اینکه این جشنواره واقعا مردم نهاد است و به هیچ ارگانی وابسته نیست.

در انتها دو قطعه دیگر توسط گروه “ارکستر سازهای بادی تهران” نواخته شد که “سینا ذکایی” از حاضران در سالن خواست در حین نوازندگی از اعضای گروه و خودشون فیلم بگیرند تا ثابت کنند چه افراد شادی هستند.

در این اجرا هنرمندانی چون “مسعود حبیبی”، “احسان آقایی”، “خسرو سینایی”، “رضا بابک”، “رضا روحانی”، “حمید فرخ نژاد” و “نیما رئیسی” حضور داشتند.

از اعضای گروه “ارکستر سازهای بادی تهران” می توان به “جاوید مجلسی” رهبر ارکستر، “سینا ذکایی” و “محمد نراقی” فلوت، “امیرحسین محمدخانی” ابوا، “داریوش بیژنی”، “رهام ایران خواه”، “یلدا احسانی” و “پانیذ شفایی” کلارینت، “علیرضا مهدی زاده”، “سعید نیازی” و “هومن نامداری” ساکسوفون، “امیرحسین محمدیان” و “امیر ملکی زاده” فاگوت، “حسام سیداحمد”، “فرزان بیژنی”، “نرگس تقی پور” و “آرش رضویان” فرنچ هورن، “علی ضرابی” و “کامیار ماندگاریان” ترومپت، “سیامک کریم پور” و “سپهر عباسی” ترومبون، “افشار حشمتیان” توبا، “سینا پرتویی” درامز، “مهرداد هزارخانی” گیتار باس، “علی فراهانی” و “رضا معرف” پرکاشن، “مهرداد مهدی” آکاردئون و “بابک صفرنژاد” هارمونیکا اشاره کرد.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا