گوناگون

رسانه‌های بیگانه پیش از مشخص شدن عاملان اسیدپاشی متدینین را متهم کردند/ مردم هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به جریان اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان طی روزهای اخیر اظهار داشت: برخلاف شایعات، طبق گزارشات رسیده برخی از قربانیان اسید پاشی از خانواده های متدین بوده اند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اقدام به اسیدپاشی هم از نظر شرع هم از لحاظ عقلی محکوم است، افزود: همزمان شدن تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این احتمال را می دهد که افرادی دست به این کار زده اند که از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه ابزار دست شده اند و یا در میدان آنها مشغول بازی‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح داشت: اکنون از سوی رسانه های بیگانه افراد متدینین مورد اتهام قرار گرفته اند که باید بگوییم اگر این رسانه ها دلسوز هستند باید به فکر مردم خود باشند.

وی ادامه داد: رسانه های بیگانه در حالی اقدام به تهمت به متدینین می کنند که هنوز عاملان جنایت اسیدپاشی در اصفهان مشخص نشده است.

آیت الله مهدوی به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گوناگون در ایران در کنار یکدیگر اشاره داشت و گفت: این وضعیت در حالی است که در کشورهای غربی در برابر کشتار سیاه پوستان رسانه ها سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه حفظ آرامش نیاز جامعه است و مردم باید با هوشیاری در برابر شایعات به اینگونه حرف ها اهمیت ندهند، افزود: مسئولان در حال پیگیری مسئله هستند و برای رسیدن به مقصود نیازی به برگزاری راهپیمایی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بهاییت در شبکه های ماهواره ای به خصوص بی بی سی نفوذ دارد و باید مردم مراقب باشند که نظم و آرامش در فضای جامعه از سوی اینگونه افراد به هم خورده نشود.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین امنیت لازم برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر دیگر عده ای اراذل و اوباش جرئت بر هم زدن نظم جامعه را نداشتند، گفت: آرامش و حفظ وحدت به تذکر لسانی بستگی دارد.

وی از مسئولان خواست تا هرچه جدی تر و سریع تر موضوع اسیدپاشی در اصفهان را پیگیری کنند.

آیت الله مهدوی به درگذشت آیت الله مهدوی کنی نیز اشاره داشت و وی را شخصیتی معتدل و میانه رو، بی ریا،زاهد و با صداقت توصیف کرد و گفت: احساس تکلیف کردن از ویژگی های بارز آیت الله مهدوی کنی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا