گوناگون

عوارض جانبي مصرف زياد ويتامين C

سلامت نیوز: بيشتر پزشکان و متخصصان تغذيه، مصرف موادغذايي غني از ويتامين C را توصيه مي کنند.

به گفته آن ها، اين ماده مغذي براي بدن مفيد است.

ميوه هايي مانند پرتقال و ليموترش، مقدار زيادي ويتامين C دارد که براي سلامت دندان نيز مفيد است اما مصرف بيش از حد آن مي تواند عوارض جانبي داشته باشد که در اين مطلب به نقل از «Readers Digest»، به آن اشاره شده است.

درد در قسمت تحتاني کمر:يکي از عوارض مهم مصرف زياد اين ويتامين، احساس درد خفيف در قسمت تحتاني کمر و پهلوهاست. در مرحله ابتدايي اين درد خفيف است اما به مرور زمان تشديد مي شود.

وجود خون در ادرار:يکي از بدترين عوارض جانبي، مشاهده خون در ادرار است که مي تواند با کمي درد معده همراه باشد. هرچند که در اغلب موارد درد حس نمي شود.

حالت تهوع:آيا اخيرا با احساس خستگي و حالت تهوع از خواب بيدار مي شويد؟ آيا هرازگاهي حالت تهوع پيدا مي کنيد؟ احتمالا دچار عوارض جانبي مصرف ويتامين C شده ايد.

سردردهاي متداول:خيلي از افراد از سردرد شکايت مي کنند. برخي به علت آب و هوا و برخي به علت استرس، دچار سردردهاي متداول مي شوند. اما آيا مي دانيد يکي از علت هاي شايع سردرد، مصرف بيش از حد ويتامين C است؟

احساس سوزش معده يا سردل:در صورت احساس سوزش معده يا سردل که عارضه جانبي عمده مصرف ويتامين C است، بهتر است با پزشک مشورت کنيد.

منبع:روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا