گوناگون

**رسانه ها مردم را از پیشرفت های کشور مطلع کنند/ صداقت ویژگی خبرگزاری ها باشد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه شنبه با حضور آیت الله مصطفی علما، استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان، دفتر خبرگزای تسنیم کرمانشاه افتتاح شد.

در این مراسم، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز قدرتی که در جمهوری اسلامی است، نشات گرفته از مکتب و دین مبین اسلام است.

تنویر افکار عمومی وظایف رسانه هاست

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: دین اسلام، دین جذابی است، امروز جذابیت و حرکتی که در این اسلام می بینیم در هیچ مذهب و مکتب دیگری قابل مشاهده نیست، با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 گرایش به اسلام خواهی و موج بیداری در جهان فراگیر شده است.

آیت الله علما اظهار داشت: در جامعه اسلامی رسانه ها و خبرگزاری ها چون کار تنویر افکار عمومی را بر عهده دارند، دارای وظایف سختی هستند.

در ادامه استاندار کرمانشاه بیان داشت: در واقع رسانه ها دو وظیفه و کارکرد دارند، یکی انعکاس پیشرفت های مملکت در سطوح بین المللی و جهانی است و دوم اینکه مردم داخل کشور را از پیشرفت ها مطلع کنند.

صداقت، ویژگی رسانه ها باشد

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مهمترین ویژگی رسانه ها باید صداقت آنها باشد، که این مهم می تواند تا حد بسیار زیادی مردم را از خبرگزاری های خارج از کشور بی نیاز نماید.

رضایی بابادی با اشاره به اینکه هیچ کسی در داخل کشور تمایلی به تماشای شبکه های ماهواره ای ندارد، بیان داشت: اگر بتوانیم در بحث رسانه عملکرد مثبت و تاثیرگذاری داشته باشیم بی شک بیش از 90 درصد از مردم دوباره به سمت رسانه های داخلی برمی گردند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: با وجود اینکه امروز انحصار خبری در اختیار رسانه ها و خبرگزاری های استکبار جهانی است، ولی راه اندازی خبرگزاری بین المللی تسنیم اولین قدم برای این انحصار شکنی است.

حجت الاسلام قبادی بیان داشت: این انحصارشکنی از سوی خبرگزاری های ایران را به باید به فال نیک بگیریم.

رسانه ها زندگی حضرت علی اکبر (ع) را سرمشق خود قرار دهند

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: خبرگزاری های کشور باید برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره) و نیز شهدا از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی اظهار داشت: امروز با توجه به هجمه شدید تبلیغاتی کشورهای بیگانه علیه نظام و ملت ایران، وظیفه رسانه ها و به ویژه خبرگزاری ها، به مراتب بسیار بیشتر از گذشته است.

وی به راه اندازی جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: خبرگزاریها برای اینکه بتوانند که در بحث جنگ نرم علمکرد خوب و تاثیرگذاری داشته باشند، باید در این حوزه از افراد متعهد، متخصص و تاثیرگذار استفاده کنند.

موسوی گفت: خبرگزاری ها باید در بحث امانت داری و درستی اعمال خود از زندگی و سیره حضرت علی اکبر (ع) سرمشق بگیرند.

دیگر سخنران این مراسم، سید جواد جعفری، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه بود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه مدت زمان زیادی از فعالیت خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه نگذشته است، بازهم دیده می شود که اخبار و گزارشهای این خبرگزاری به منبع مهمی برای نشریات و رسانه های مکتوب تبدیل شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: خبرگزاری ها باید به جز اینکه در بحث اطلاع رسانی فعالیت داشته باشند، باید بتوانند زمینه های ایجاد آرامش را در جامعه مهیا کنند.

گفتنی است که سرپرستی خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه را سجاد سلیمانی برعهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا