گوناگون

رفتار متناقض با جوانان نداشته باشیم

رییس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر همدلی و تفاهم در موضوع جوانان خواستار رفع برخی تناقضات رفتاری دستگاه‌ها در برخورد با جوانان شد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید قبادی دانا دراین باره گفت: ما باید نیازسنجی علمی از وضع موجود داشته باشیم و ببینیم بعد از تشکیل ستادها و کمیسیون‌ها چه مقدار طلاق، بزهکاری، درگیری خیابانی و … کم شده و یا چه میزان دوستی و حس مهربانی و از خودگذشتگی در جامعه افزایش یافته است.

قبادی دانا اظهار داشت: نگاه ما نباید توده وار باشد، بلکه باید گروه هدف رامشخص کنیم و در برنامه جوانان نباید همه را یکی دید.

وی ادامه داد: آیا می دانیم موانع ازدواج در چیست؟ آیا مانع ازدواج بحث بودجه است یا توقع افراد؟ اسناد را بررسی کنیم و ببینیم چه موانعی وجود دارد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر برنامه‌های موجود در کشور را همخوان ندانست و گفت: جوانان ما دچار تناقض هستند، برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها قصد دارند برنامه‌هایی را برای ترویج ازدواج آسان و ساده برای جوانان به نمایش بگذارند؛ اما از طرف دیگر در برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی، جوانان مراسم ازدواج‌های رویایی را می بینند.

وی خواستار ورود حوزه‌های غیردولتی در موضوع جوانان شد و گفت: تربیت و آموزش، همدلی و تفاهم می خواهد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد که آموزش همسالان در دنیای امروز جواب داده است. بهتر است به آموزش و تربیت نسل جوان روی بیاوریم و از خودمان سوال کنیم چقدر در این زمینه کار کرده‌ایم؟

وی گفت: هدف سازمان جوانان هلال احمر، آموزش و تربیت جوانان و آماده سازی آنها در قالب کانون‌هایی برای فعالیت‌های امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه است و جوانان می‌توانند در این کانون‌ها تربیت شوند تا بتوانند در انجام کار تیمی موفق شوند.

قبادی با اشاره به “صندلی بازی” در کودکان گفت: ما یاد گرفته‌ایم که در این بازی به ازای حذف هر صندلی افراد را نیز حذف کنیم، ولی در ژاپن به ازای حذف هر صندلی همه افراد می توانند خود را در صندلی‌های باقی مانده جای دهند. یعنی اگر سه نفر بتوانند خود را روی یک صندلی جای دهند برنده شده‌اند یعنی “منفعتی” را بین چند نفر تقسیم می‌کنند.

قبادی با یادآوری این که سازمان جوانان احمر در سال ۱۹۳۷ در مجموعه جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت‌های سازمان جوانان در ابتدا در حوزه دانش آموزی بود، اما از سال ۱۹۷۵ میلادی فعالیت‌های مربوط به امور دانشجویان نیز اضافه شد و هم اکنون اعضا ۵ تا ۲۹ سال تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی افزود: بعد از انقلاب فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر گسترش یافت و کاروان های نیکوکاری در درون سازمان جوانان شکل گرفت و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۰۰ کانون دانشجویی با عضویت حدود ۶۵ هزار دانشجو، در این سازمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا