گوناگون

روزانه بيش از 1000 رواديد براي حضور اتباع عراقي در ايران صادر مي شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عظیم حسینی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی در اربیل عراق با ارائه گزارشي از روند فعاليت ها و همكاريهاي ايران و عراق در حوزه اقتصادي اظهارداشت: عراق در چند سال اخير هميشه يا اولين يا دومين مقصد صادرات محصولات ايراني بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ميزان تجارت با عراق در حدود 13 ميليارد دلار بوده و حدود 600 ميليون دلار آن واردات و مابقي صادرات است.

حسینی با اشاره به حضور نيروهاي فني و مهندسي ايراني در اجراي پروژه هاي مختلف در عراق، گفت: 30 هزار نيروي كار ماهر و نيمه ماهر ايراني در اقليم كردستان عراق مشغول به فعاليت هستند.

وي به برگزاري نمايشگاه هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران در اربيل و حضور فعال شركت هاي ايراني در اين نمايشگاه ها اشاره كرد و گفت: پنج الي شش نمايشگاه در اقليم كردستان عراق داير مي شود و شركت هاي مختلف ايراني در آن حضور مي يابند.

وي اظهار اميدواري كرد: با توجه به پتانسيل هاي جمهوري اسلامي ايران و عراق براي مبادلات تجاري بيشتر بوده و حجم اين مبادلات تا 30 ميليارد دلار افزايش يابد و مرز هاي استان آذربايجان غربي مي تواند اين تجارت را تسهيل نمايد.

حسيني در بعد سياسي نيز روابط ايران و عراق را نيز را مناسب عنوان کرد و خروج نيروهاي خارجي از عراق را فرصتي براي كشور عراق دانست.

وي گفت: 31 كشور در اربيل نمايندگي دارند كه نمايندگي جمهوري اسلامي ايران اولين نمايندگي در اين منطقه مي باشد كه هرگونه فعاليت آن با تمام نمايندگي ها برابري مي كند.

استاندار آذربايجان غربي نيز در اين ديدار خواستار اجراي توافقات قبلي به خصوص توافقات زيربنايي شد و آن را زمينه ساز توسعه روابط بين دو منطفه عنوان کرد.

در ادامه اين ديدار استاندار آذربايجان غربي از بخش هاي مختلف سركنسولگري ايران بازديد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا