گوناگون

روند افزایشی دمای هوا در بیشتر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی می‌یابد، گفت: با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق پدیده گردوغبار در بعضی از نقاط کشور بروز می‌کند.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: طی 24 ساعت آینده مناطق واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران همراه با رعد و برق و همچنین گاهی وزش باد را تجربه می‌کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا نیز بارش باران با شدت کمتری در این مناطق ادامه می‌یابد و در ادامه یکشنبه نیز با تقویت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مزبور شاهد بارش باران همراه با رعد و برق در دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌های از مرکز کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده پدیده باد و گردوخاک در برخی مناطق خراسان رضوی، ‌خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وی با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق از بعدازظهر امروز و طی روز شنبه آسمان استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و لرستان وزش باد را همراه با گردوخاک تجربه می‌کنند.

گودرزی بیان داشت:‌بر همین اساس توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از وزش باد و گردوخاک تمهیدات لازم اندیشیده شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه از فردا در غالب مناطق کشور روند افزایش دمای هوا رخ خواهد داد، افزود: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، ضمن آنکه روند دمای هوای تهران نیز از فردا افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا